۰ نفر

تحلیلگر آمریکایی؛

جنگ آمریکا در افغانستان، با التماس از طالبان رو به اتمام است

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 557225
جنگ آمریکا در افغانستان، با التماس از طالبان رو به اتمام است

مکس آبرامز استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی در انتقاد از ۲۰ سال دخالت نظامی این کشور در افغانستان تاکید کرد، این جنگ با التماس واشنگتن از طالبان رو به اتمام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم از ۲۰ سال جنگ اشغالگرانه این کشور در افغانستان به بهانه مقابله با تروریسم به شدت انتقاد کرد.

«مکس آبرامز» تحلیلگر ارشد آمریکایی که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، در پیامی توییتری درباره موضع دولت جو بایدن در قبال افغانستان اظهارنظر کرد.

وی که بارها از سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ‌طلبانه آمریکا در سوریه، عراق، افغانستان و دیگر مناطق انتقاد کرده است، در پیام تازه خود تاکید کرده که کار واشنگتن به «التماس از طالبان» کشیده است.

5bAvZ9T3Ti3j

آبرامز نوشت: «کارزار (جنگ در) افغانستان ۲۰ سال پیش با درخواست آمریکا از طالبان برای تحویل بن لادن آغاز شد. این کارزار در حالی رو به پایان است که آمریکا از طالبان التماس می‌کند تا به ما در خروج از کشورشان کمک کنند و از ما در برابر تروریست‌های بدتر (داعش) دفاع کنند».

اشاره این تحلیلگر آمریکایی به موضع دولت جو بایدن در قبال افغانستان و انفجارهای تروریستی هفته گذشته در فرودگاه بین‌المللی کابل است که طی آن ۱۷۰ نفر شامل حداقل ۱۳ نظامی آمریکایی کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

دولت بایدن با اشاره به پذیرش مسئولیت این انفجارها از سوی داعش اعلام کرد که طالبان دخالتی در این اقدامات نداشته و در حال همکاری با واشنگتن برای خروج اتباع و نظامیان آمریکایی است.