۰ نفر

انفجار نزدیکی فرودگاه کابل + عکس

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۱
کد خبر: 556768
انفجار نزدیکی فرودگاه کابل + عکس

دقایقی پیش انفجاری شدید در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به گفته منابع محلی این انفجار در دروازه کمپ باران فرودگاه بین المللی حامد کرزی کابل صورت گرفته و به‌دنبال آن صدای تیراندازی نیز به‌گوش می‌رسد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون وقوع انفجار در خارج از فرودگاه کابل را تأیید و اعلام کرد تعداد قربانیان در حال حاضر مشخص نیست.

انفجار نزدیکی فرودگاه کابل با چند کشته و زخمی/عکس

این در حالی است که در حال حاضر، هزاران تن در اطراف فرودگاه کابل هستند و برای خروج از افغانستان تلاش می‌کنند.

تاکنون جزییاتی از میزان تلفات این انفجار در دست نیست، اما مقامات امریکایی اعلام کردند که شماری از شهروندان افغانستان در نتیجه این انفجار زخمی شده‌اند.

یک خبرنگار روزنامه اطلاعات روز افغانستان از محل رویداد گزارش داد که در این انفجار ۱۱ تن کشته و زخمی شده‌اند. به‌گفته‌ او، در این رویداد به غیرنظامیان نیز تلفاتی وارد شده است.

در همین حال یک مقام امنیتی طالبان به الجزیره گفت که  انفجار فرودگاه کابل یک حمله انتحاری بوده و دستکم 15 نفر را زخمی کرده است.

۲ آمار جدید از تلفات در انفجار کابل

خبرگزاری فرانسه می‌گوید در انفجار فرودگاه کابل ۵ نفر کشته و دوازده نفر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع گزارش داده بیش از ۳۰ نفر به بیمارستان کابل منتقل شده‌اند و دست‌کم ۶ نفر جان باخته‌اند. 

پنتاگون تأیید کرده انفجار فرودگاه کابل تلفات داشته و به زخمی یا کشته شدن شهروندان و آمریکایی‌ها منجر شده است.

داعش مسئولیت انفجار کابل را برعهده گرفت

داعش مسئولیت دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل را برعهده گرفت. ساعتی پیش دو انفجار در فرودگاه کابل رخ داد. طالبان وقوع انفجارهای انتحاری در فرودگاه کابل را حادثه‌ای تروریستی اعلام کرده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش احتمالا مسئول انفجار در فرودگاه کابل بوده است. حالا هم داعش مسئولیت انفجارها در فرودگاه کابل را برعهده گرفته است.

۴۰ کشته و ۱۱۰ زخمی؛ آخرین آمار از انفجارهای کابل

یک منبع پزشکی به شبکه خبری الجزیره گفت در نتیجه انفجارهای به وقوع پیوسته در مجاورت فرودگاه کابل دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شده‌اند.