۰ نفر

سخنگوی کرملین؛

روسیه هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵
کد خبر: 556714
روسیه هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است

دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: مسکو هنوز طالبان را که عملاً کنترل بیشتر اراضی افغانستان را به دست گرفته، به رسمیت نشناخته است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز پنجشنبه اعلام کرد: هنوز حاکمیت طالبان را با وجود تسلط بر غالب نقاط افغانستان به رسمیت نشناخته ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: ساز و کار تماس با ایالات متحده در مورد وضعیت افغانستان برقرار شده و احتمالاً ادامه خواهد یافت.

وی در این ارتباط افزود: گام های آتی طالبان در افغانستان به لحاظ برقراری نظم، ثبات و امنیت باید به دقت زیر نظر گرفته شود. روسیه جنبش طالبان که عملاً کنترل بیشتر اراضی افغانستان را به دست گرفته است را هنوز به رسمیت نشناخته است.

دیمیتری پسکوف اضافه کرد: روسیه هنوز موضع قطعی خود در خصوص پذیرش مهاجران از افغانستان را اتخاذ نکرده است؛ اما کار در این زمینه در جریان است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز شب گذشته به نقل از ریانوستی اعلام کرد که مسکو در صدد است تا به حدود یک هزار نفر از اتباع افغانستان اجازه دهد به این کشور وارد شوند.

در همین رابطه خبرگزاری آناتولی اعلام کرده بود که «غلام محمد جلال» رییس مرکز اتباع افغان مستقر در روسیه در این باره گفت که برخی از افغان ها خواستار آمدن به این کشور هستند.

وی ضمن اشاره به مراجعه برخی افغان ها به سفارت روسیه در کابل، گفت: این افراد ۴ دسته هستند، آنهایی که گذرنامه روسیه دارند، اقامت یا پروانه کار داشته و یا دانشجو هستند.