۰ نفر

وزیر دفاع آمریکا: متعهد به امنیت اسرائیل هستیم

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۳۷
کد خبر: 556581
وزیر دفاع آمریکا: متعهد به امنیت اسرائیل هستیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در دیدار با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن متعهد به امنیت اسرائیل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در حالی به واشنگتن سفر کرده است که دولت جو بایدن زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا بدلیل عملکردش در قبال بحران افغانستان است.

این مقام رژیم صهیونیستی در پی ناکامی در عرصه اتهام پراکنی های هفته های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، در سفر به واشنگتن در تلاش است تا موضوع ایران را در فهرست اولویت های دولت بایدن که اکنون گرفتار بحران افغانستان و خروج نیروهایش از این کشور شده، قرار دهد.

پنتاگون با صدور بیانیه ای درباره این دیدار و مذاکرات ضد ایرانی طرفین ادعا کرد طرفین درباره تهدید برنامه هسته ای ایران، حمایت از تروریسم و ​​تجاوز دریایی بحث و گفتگو کردند.

در بیانیه پنتاگون آمده است که طرفین توافق کردند در زمینه پدافند هوایی، موشکی و مقابله با سیستم های هواپیماهای بدون سرنشین همکاری کنند.

وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه همچنین مدعی شده است واشنگتن بر تعهدش برای ثبات گسترده تر در خاورمیانه تاکید کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی خود به واشنگتن با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا نیز دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی است با روح جدید همکاری به واشنگتن سفر کرده است در این دیدار گفت: اسرائیل هیچ متحد قوی‌تر و قابل اطمینان‌تر از آمریکا ندارد.

بلینکن نیز اظهار کرد: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا فردا مشتاق دیدار شماست، همانطور که می دانید وی با اکثر نخست وزیران اسرائیل آشنایی داشته و با آنان همکاری کرده است، اما او به ویژه منتظر دیدار شما شریک جدیدش است.

وزیر امورخارجه آمریکا افزود: مشارکت واشنگتن و تل‌آویو بر این اساس است که با هم کار می‌کنند و برنامه مشترک بسیار مهم و قدرتمند دارند. تعهد ما به این مشارکت بخاطر امنیت اسرائیل، تزلزل ناپذیر خواهد بود.

تحلیلگران بین المللی معتقدند کابینه جدید رژیم صهیونیستی در سایه تصمیم آمریکا برای بازگشت به برجام در تلاش است به جای اتخاذ موضع انفعالی و عدم همکاری و رایزنی با واشنگتن درباره بازگشت  به برجام از در همکاری وارد شود تا شاید از این طریق بتواند به دولت بایدن فشار آورده و تغییراتی در موضع واشنگتن در قبال جزئیات و شروط و نحوه بازگشت آمریکا به برجام در راستای تامین منافع حداکثری خود ایجاد کنند.