۰ نفر

آمریکا: اگر ایران امتیاز بیشتر بخواهد یا امتیاز کمتر بدهد، مذاکرات به نتیجه نمی رسد

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱:۲۰
کد خبر: 556220
آمریکا: اگر ایران امتیاز بیشتر بخواهد یا امتیاز کمتر بدهد، مذاکرات به نتیجه نمی رسد

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه تاکید کرد که اگر ایران در جریان مذاکرات احیای برجام امتیازات بیشتری تقاضا کند یا امتیازات کمتری بدهد، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، این دیپلمات که نامش اعلام نشده است، با تاکید دوباره بر آمادگی دولت بایدن برای بازگشت به مذاکرات وین گفته است رویدادهایی مثل حوادث اخیر افغانستان «هیچ تاثیری بر دیدگاه» آمریکا در زمینه مذاکرات مربوط به احیای برجام نگذاشته است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز گذشته با تاکید بر این که «زمان به نفع برجام نیست»، دولت آمریکا و کشورهای اروپایی را متهم به نقض تعهدات خود کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اما گفته است دولت بایدن این مذاکرات را به نفع امنیت ملی آمریکا می‌داند و در جریان مذاکرات «صادقانه و ثابت‌قدم» بوده و پیگیر «دیپلماسی معنادار» و «طیف وسیعی از نگرانی‌های» خویش است.

ایران و کشورهای عضو برجام تاکنون شش دور مذاکرات مربوط به احیای برجام که شامل رفع تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به تعهدات برجامی خویش است را برگزار کرده‌اند ولی به توافق نهایی نرسیده‌اند. نمایندگان دولت آمریکا نیز در این مذاکرات به صورت غیرمستقیم حضور دارند.

مذاکرات احیای برجام از اواخر خرداد متوقف شده است.