۰ نفر

دیمیتری پسکوف؛

روسیه قصد مداخله در مساله پنجشیر افغانستان را ندارد

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۱۴
کد خبر: 555825
روسیه قصد مداخله در مساله پنجشیر افغانستان را ندارد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی اعلام کرد که کشورش در تنش ایجاد شده در دره پنجشیر افغانستان مداخله نخواهد کرد.

به گزارش تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی اعلام کرد که کشورش در تنش ایجاد شده در دره پنجشیر افغانستان مداخله نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ بر اساس این گزارش، پسکوف با توضیح اینکه تنش ایجاد شده در پنجشیر زمینه ساز ایجاد جنگ داخلی جدید در این کشور خواهد بود، تاکید کرد که مسکو در درگیری میان نیروهای مقاومت و طالبان در منطقه یاد شده مداخله نخواهد کرد.

پسکوف گفت: در جلسه امروز سازمان پیمان امنیت جمعی این احتمال از این نگاه مطرح شد که (تنش در پنجشیر) به طور بالقوه با یک جنگ داخلی دیگر و خطرات و تهدیدهای بیشتر همراه است. البته، قصد دخالت در این مسائل (از سوی مسکو) وجود ندارد.

پسکوف در ادامه سخنان خود همچنین گفت که مسکو حتی قصد میانجریگری میان دو طرف را ندارد.

لازم به ذکر است پیشتر در روز یکشنبه، «احمد مسعود» فرزند احمدشاه مسعود، فرمانده مقاومت افغانستان در سخنانی آمادگی خود را برای گفتگو با طالبان اعلام کرد و گفت که حتی حاضر است در صورت فراهم شدن شرایط برای برقراری صلح و امنیت از خون پدر خود- که دو روز قبل از حملات یازدهم سپتامبر ترور شد- بگذرد.

طالبان اما با خودداری احمد مسعود از تسلیم مناطق تحت کنترل خود در ولایت پنجشیر به این گروه، روز یکشنبه اعلام کرد که «صدها» تن از نیروهای شبه نظامی خود را به سمت این منطقه گسیل کرده است.

طالبان در بیانیه ای گفت: در پی خودداری مقامات محلی از تحویل مسالمت‌آمیز ولایت پنجشیر به گروه طالبان، صدها نیروی نظامی (طالبان) با هدف کنترل این ولایت به سوی منطقه گسیل شدند.

احمد مسعود پیشتر در این باره گفته بود: ما می‌خواهیم طالبان این نکته را دریابد که تنها راه رو به جلو از طریق مذاکره است. ما به دنبال جنگ نیستیم.

وی با این حال تأکید کرد که حامیان وی آماده مبارزه با نیروهای طالبان در صورت تلاش آنها برای حمله به پنجشیر هستند.