۰ نفر

قطر: هیچ کس افغانستان قرون وسطایی نمی‌خواهد

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۴۷
کد خبر: 555617
قطر: هیچ کس افغانستان قرون وسطایی نمی‌خواهد

وزیر امور خارجه قطر ضمن تعهد برای کمک به نجات جان مردم افغانستان ، از طالبان خواست به حقوق مردم و اقلیت‌ها احترام بگذارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با CNN توضیح داد: "هیچ یک از ما نمی‌خواهیم افغانستان را نمونه کشوری بدانیم که در قرون گذشته زندگی می‌کند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا طالبان را به عملکرد به عنوان بخشی از جامعه افغانستان ترغیب کنیم.

وی تأکید کرد که "قطر در موضع خود در حمایت از مردم افغانستان و نجات جانشان با توجه به تحولات اخیر در این کشور" ثابت قدم است و تاکید کرد که کشورش از میزبانی مذاکرات با طالبان پشیمان نیست.

آل ثانی گفت: پشیمانی بابت توانایی کمک به برقراری صلح بین کشورها و نجات جان مردم؟ فکر می‌کنم.چیزی هرگز برای ما اتفاق نمی‌افتد ، آنچه ما به عنوان یک کشور با حسن نیت انجام می‌دهیم تلاش برای نجات جان مردم است. حتی اگر فقط یک نفر نجات یابد. 

وزیر امور خارجه قطر در پاسخ به سوالی در مورد فروپاشی مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان گفت که دوحه اخیراً در تلاش برای آغاز مذاکرات بین این گروه و دولت بود ، اما سرعت وقوع رخدادها پس از خروج اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان مانع از آن شد.