۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه؛

روسیه تحریم‌ های آمریکا را ناشی از نبود اراده سیاسی می داند

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۴
کد خبر: 555237
روسیه تحریم‌ های آمریکا را ناشی از نبود اراده سیاسی می داند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را ناشی از نبود اراده سیاسی در واشنگتن برای ایجاد روابط با روسیه بر اساس مشارکت خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در اظهاراتی که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است، از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ زاخارووا در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه گفت: «ما این اقدامات خصمانه دولت بایدن را ناشی از نبود اراده سیاسی و عدم تمایل به ایجاد روابط مبتنی بر مشارکت میان روسیه و آمریکا می‌دانیم.»

وی ادامه داد: «واشنگتن برخلاف روح نشست ژنو و توافقات صورت گرفته میان رؤسای جمهور دو کشور و در شرایط دشوار کنونی که مستلزم گسترش تعامل در عرصه بین‌المللی است، به بهانه‌های واهی تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع می‌کند. این در حالی است که بزرگترین شکست سیاست خارجی تاریخ ایالات متحده که در افغانستان رقم خورده است، با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی [برای منطقه و جهان] همراه خواهد بود.»

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا 11 شخص حقیقی و حقوقی روسی از جمله مؤسسه جرم‌شناسی سرویس امنیت فدرال روسیه را به بهانه دست داشتن در آنچه مسموم کردن آلکسی ناوالنی (از مخالفان دولت پوتین) خوانده می‌شود، تحریم کرد.