۰ نفر

پنتاگون؛

ضرب و شتم آمریکایی ها توسط طالبان پذیرفتنی نیست

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۵۳
کد خبر: 555006
ضرب و شتم آمریکایی ها توسط طالبان پذیرفتنی نیست

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گزارش ها درباره ضرب و شتم آمریکایی ها توسط طالبان را نگران کننده دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی گفت که واشنگتن تا کنون ۱۸ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است.

جان کربی افزود: ماموریت ما در دفاع از فرودگاه کابل و روند خروج از افغانستان ادامه دارد. فرودگاه کابل امن است و روند پروازها برای خروج به شکل مداومی رو به افزایش است. پروازها از کابل به مناطق امنی همچون قطر و غیره انجام شده است. برخی پروازها امروز از افغانستان به مقصد آلمان حرکت خواهند کرد.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: ما اوضاع افغانستان را زیر نظر داریم و در حال حاضر القاعده حضور گسترده ای در آنجا ندارد. تمرکز ما روی امنیت فرودگاه کابل و ازسرگیری پروازهای خارجی است و برای اقدامات دیگر هم آمادگی داریم. می‌دانیم که القاعده و داعش در افغانستان حضور دارند اما معتقدیم که حضور آنها گسترده نیست.

کربی گفت: حضور القاعده در افغانستان به گونه‌ای نیست که همانند ۲۰ سال پیش تهدیدی برای خاک عراق تشکیل دهد. هدف ما در افغانستان نابودی القاعده و ممانعت از انجام حملات علیه ما بود و در این کار موفق بودیم.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: گزارش‌ها درباره ضرب و شتم آمریکایی‌ها توسط طالبان نگران کننده است و ما به آنها ابلاغ کردیم که این کار غیرقابل قبول است. به طالبان گفتیم که بدون هیچ قید و شرطی عبور آمریکایی‌ها از پست‌های بازرسی خود را تامین کند و این کار تا حد زیادی صورت گرفته است.

کربی گفت: تایید می‌کنیم که برخی از افغان‌ها که مجوزهای لازم برای ورود به فرودگاه کابل را داشته اند مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. به طالبان اطلاع دادیم که باید اجازه دهد افغان‌هایی که مدارک لازم را دارند وارد فرودگاه کابل شوند. تماس ما با رهبران طالبان متوقف نشده و تا کنون از آنها درخواست نکرده ایم که به عملیات در خارج از فرودگاه دست بزنیم.