۰ نفر

پنتاگون خبر داد؛

پرواز جنگنده‌ های آمریکا بر فراز کابل

۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۱
کد خبر: 554805
پرواز جنگنده‌ های آمریکا بر فراز کابل

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا از خروج شهروندان این کشور از افغانستان و پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز کابل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال «ویلیام تیلور» یک مقام ارشد از پنتاگون آمریکا، در اظهاراتی اعلام کرد تعدادی از جنگنده اف-۱۸ این کشور بر فراز کابل، پایتخت افغانستان، پرواز کردند تا از امنیت در این منطقه اطمینان حاصل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ او در بخشی از سخنان خود گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته، جنگنده‌های F-18  آمریکا از گروه جنگنده‌های رونالد ریگان، بر فراز کابل پرواز کردند تا از امنیت این منطقه مطمئن باشیم.»

این ژنرال ارشد آمریکایی در ادامه اعلام کرد این جنگنده‌ها به طور مرتب بر فراز کابل پرواز خواهند کرد تا آمریکا شهروندان خود و کشور‌های متحدش را از افغانستان با موفقیت خارج کند.

تیلور در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: «در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۲۰۰ کارمند ارتش آمریکا در کابل مستقر هستند. تاکنون ۷ هزار شهروند آمریکایی را از افغانستان خارج کردیم.»

همچنین «جان‌کربی» سخنگوی پنتاگون، اعلام کرد: «پرواز جنگنده‌های اف-۱۸ اولین سری پرواز جت‌های مسلحانه آمریکا از زمان تخلیه افغانستان نیست.»

او در ادامه افزود: «در حال حاضر ماموریت ما خروج غیرنظامی از افغانستان است و باید آن را با امنیت انجام دهیم. ماموریت ما امنیت در فرودگاه و بیرون آوردن شهروندانمان است.»

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، از این کشور، قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

پیش‌تر سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان هشدار داد که هرگونه حمله به مردم یا عملیاتی در فرودگاه کابل به سرعت پاسخ داده می‌شود.

شب گذشته نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که دولت کنونی آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» قصد دارد دسترسی گروه طالبان به صندوق بین‌المللی پول را مسدود کند.