۰ نفر

محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسید

۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۴۱
کد خبر: 554653
محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسید

محبوبیت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در دست کم سه نظرسنجی برگزار شده از زمان سقوط شهر کابل، پایتخت افغانستان به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه راسموسن که نتایجش روز سه شنبه منتشر شد نشان داد اکثریت رای دهندگان احتمالی آمریکایی معادل ۵۴ درصد با عملکرد بایدن در شغلش مخالف هستند در حالی که تنها ۴۵ درصد عملکرد او را تایید کردند.

شرکت نظرسنجی FiveThirtyEight نیز روز سه شنبه نتایج یک نظرسنجی خود را منتشر کرد که نشان داد کمی کمتر از نیمی از پاسخگویان معادل ۴۹.۹ درصد از آنها عملکرد جو بایدن را تایید کردند در حالی که ۴۳.۹ درصد با آن مخالفت کردند.

همچنین یک نظرسنجی انجام شده از سوی رویترز که نتایجش روز سه شنبه منتشر شد نشان داد که محبوبیت بایدن با یک کاهش هفت درصدی به پایین ترین میزان خود در طول دوره دولتش تا کنون رسیده که احتمالا علتش انتقادات از مدیریت او بر روند خروج آمریکا از افغانستان است.

روز  یکشنبه طالبان با ورود به شهر کابل تصرف افغانستان را تکمیل کرد. اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در پی این رخداد استعفا کرده و خاک این کشور را به منظور آنچه او جلوگیری از خونریزی در صورت جنگیدن شبه نظامیان برای تصرف کابل خواند ترک کرد.

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام داشت که بایدن به رغم فروپاشی سریع دولت افغانستان همچنان به جامعه اطلاعاتی آمریکا اعتماد دارد.