۰ نفر

در ادامه تحولات افغانستان؛

انگلیس از سرعت و ابعاد پیشروی طالبان شگفت زده شده است

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵
کد خبر: 554418
انگلیس از سرعت و ابعاد پیشروی طالبان شگفت زده شده است

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اهمیت ثبات در فرودگاه کابل مدعی شد که سرعت پیشروی طالبان در افغانستان، دولت لندن را غافلگیر کرد.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز مدعی شد که وضعیت فرودگاه کابل رو به ثبات می رود. وی همچنین تاکید کرد که ثبات وضعیت در فرودگاه کابل از اهمیت کلیدی برخوردار است.

راب در بخش دیگری از اظهاراتش از اعزام ۲۰۰ نیروی نظامی دیگر به کابل برای تأمین امنیت خروج شهروندان این کشور از افغانستان خبر داد. به این ترتیب، شمار نظامیان انگلیسی اعزام شده به کابل به ۹۰۰ نفر خواهد رسید.

این در حالی است که احتمال می رود شماری نیروی نظامی هم به منطقه اعزام شود تا در صورت لزوم، برای تسریع عملیات خروج از افغانستان، به این کشور اعزام شوند.

وی در بخشی دیگری از اظهارت خود مدعی شد که انگلیس از سرعت و ابعاد پیشروی طالبان و سقوط افغانستان به دست این گروه متعجب شده است.

این در حالی است که پیشتر نیز هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در ادعایی مشابه گفته بود: همه ما، اعم از دولت ها، سرویس‌های اطلاعاتی و جامعه بین‌الملل در مورد وضعیت افغانستان به اشتباه قضاوت کردیم. پس از خروج نیروها، ما مطمئناً در موقعیتی نبودیم که بتوانیم ارزیابی کنیم که نیروهای مسلح افغانستان آمادگی مقابله با طالبان را ندارند.