۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه؛

ادعای آمریکا در دستیابی به اهداف در کابل خیال پردازی است

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 554413
ادعای آمریکا در دستیابی به اهداف در کابل خیال پردازی است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر دستیابی به اهداف در افغانستان را خیال پردازی خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، زاخارووا روز سه شنبه در کانال تلگرامی خود در واکنش به ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر دستیابی به اهداف در افغانستان نوشت: یکی از اهداف اعلام شده از سوی آمریکا در افغانستان بازداشتن گروه طالبان بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که برای آمریکا جلوگیری از حملات تروریستی از افغانستان اهمیت داشت که واشنگتن به این هدف رسیده است.  

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مقامهای امریکایی ادعاهای زیادی کرده اند که به اهداف تعیین شده در افغانستان دست یافته اند. زمانی که مقامهای این کشور به آسانی شروع به خیال پردازی در مورد اهداف در افغانستان می کنند باید این سوال را پرسید که چه کسی این اهداف را تعیین کرده است.

زاخارووا یادآوری کرد که در سال ۲۰۰۰ میلادی نیروهای ائتلاف بین المللی برای تامین امنیت افغانستان بوجود آمد که فرماندهی آن برعهده سازمان ناتو بود.  

 وی خاطرنشان کرد که در ماه دسامبر سال ۲۰۰۱ شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۱۳۸۶ را صادر کرد که در آن تصریح شده است که هدف نیروهای بین المللی در افغانستان، کمک به سازمان های موقت این کشور برای تامین امنیت کابل و مناطق پیرامون آن است تا اینکه سازمان های دولتی افعانستان و کارکنان سازمان ملل بتوانند در امنیت کار کنند.

زاخارووا همچنین به بازداشتن گروه طالبان به عنوان هدف دیگر نیروهای بین المللی در افغانستان اشاره کرد و افزود: شما خودتان قضاوت کنید که آیا این اهداف بدست آمده است یا خیر؟

واکنش پنتاگون به فیلم سقوط افغانها از هواپیمای آمریکایی شوکه آور است

زاخارووا در مطلب دیگری خاطرنشان کرد: فیلم سقوط چند تن از افغانها از هواپیمای نظامی آمریکایی در افغانستان ناراحت کننده است.  

وی در همین حال به واکنش جان کربی سخنگوی پنتاگون اشاره کرد که گفته بود نمی تواند سقوط افراد از هواپیمای ترابری نظامی آمریکایی را تایید کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: یک سوال دارم چطور آمریکا از جزییات هکرهای روسی اطلاع دارد و اطلاعات کامل در مورد گاز نوویچوک در اختیار دارد اما در مورد آنچه که بر بال هواپیما یا چرخ های آن اتفاق افتاده است با وجود داشتن تجهیزات پیشرفته نمی تواند پاسخ دهد.   

دیروز یک فروند هواپیمای نظامی امریکا از فرودگاه کابل به پرواز درامد و در فیلم هایی که رسانه ها منتشر کردند بخوبی دیده می شد که حداقل دو نفر از این هواپیما در ارتفاع بالا به زمین سقوط کردند.