۰ نفر

مسئول منطقه‌ای امور فرهنگی طالبان؛

شیعیان افغانستان با آسودگی مراسم محرم را برگزار کنند

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱
کد خبر: 554231
شیعیان افغانستان با آسودگی مراسم محرم را برگزار کنند

مسئول منطقه‌ای امور فرهنگی طالبان در شمال غرب افغانستان گفت که شیعیان با آسودگی می‌توانند مراسم محرم را برگزار کنند و تاکید کرد که هیچ تهدیدی متوجه آن‌ها نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «مولوی ذبیح الله نورانی» مسئول منطقه‌ای امور فرهنگی طالبان در شمال غرب افغانستان  اظهارداشت که این گروه برای شیعیان ساکن افغانستان هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

نورانی با تاکید بر اینکه طالبان مشکلی با برگزاری مراسم محرم ندارد، به «آوا» گفت: برادران شیعه اطمینان داشته باشند که هیچگونه تهدیدی از طرف طالبان متوجه آن‌ها نیست و با خاطر آسوده می‌توانند به فعالیت‌ها و ایام سوگواری خود رسیدگی نمایند.

«حسین نادری» کارشناس مسائل اجتماعی و دینی نیز اظهارداشت: خوشبختانه طالبان با تجلیل از ماه محرم مشکلی ندارند و تاکنون برخورد مناسبی با شیعیان داشته‌اند.

وی افزود: طالبان کنونی با طالبان بیست سال گذشته فرق دارد، آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید برادران شیعه خود را در کنارشان بگیرند و تا جایی که من اطلاع دارم مردم شیعه نیز از برخورد طالبان راضی هستند.

وی تاکید کرد: امام حسین علیه السلام تنها متعلق به شیعیان نیست بلکه ایشان نوه پیامبر (ص)  و متعلق به تمامی مسلمین است و بشریت می‌تواند قیام عاشورا را به عنوان یک مکتب دنبال نمایند و درس زندگی بیاموزد.

گزارش می‌افزاید که در بیشتر تکیه خانه‌های شهرمزارشریف به مناسبت شب هفتم ماه محرم مراسم علم‌کشی در خیابان‌ها انجام شد و طالبان هیچگونه دخالت و مزاحمتی نکرده‌اند.

همچنین مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز هر شب از بلندگوی تکیه خانه‌ها و مساجد پخش می‌شود و طالبان تاکنون هیچ اقدام یا محدودیتی برای این مراسم‌ها انجام نداده است.