۰ نفر

درخواست آمریکا؛

طالبان ورود به کابل را به تعویق بیاندازد

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 553902
طالبان ورود به کابل را به تعویق بیاندازد

نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد واشنگتن و دولت افغانستان از گروه طالبان خواسته اند تا ورود به کابل را به تعویق بیاندازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام افغانستانی گزارش داد دولت افغانستان و آمریکا از گروه طالبان خواسته اند تا ورود به کابل را دو هفته و تا زمان توافقی بر سر حکومت آتی به تعویق بیاندازند.

وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از این مقام افغانستانی اعلام کرد: مذاکرات برای یک رئیس دولت انتقالی که مورد پذیرش همگان باشد، همچنان در جریان است.

این خبر در حالی منتشر شده است که رسانه‌های خبری از ورود طالبان به پایتخت افغانستان خبر داده اند. خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرده است طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شده و منتظر انتقال مسالمت آمیز قدرت است.

بر پایه گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، مذاکره کنندگان طالبان به کاخ ریاست جمهوری رفته اند تا با شخصیت‌های دولتی در خصوص شرایط خود گفتگو کنند. مذاکره کنندگان از طرف دولت افغانستان، شامل حامد کرزی، رئیس جمهورسابق افغانستان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالح ملی افغانستان می‌شود.

عبدالستار میرزکوال، وزیر کشور افغانستان گفته است انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک دولت انتقالی صورت خواهد پذیرفت.

میرزکوال در پیامی ویدئوی گفته است: مردم افغنستان نباید نگران باشند. هیچ حمله‌ای به شهر (کابل) صورت نخواهد پذیرفت؛ بلکه انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک دولت انتقالی انجام خواهد شد.

این در حالی است که با وجود آنکه طالبان کنترل تقریبا تمامی شهر‌های بزرگ افغانستان را به دست گرفته اند، اما اعلام کرده اند کنترل پایتخت را بوسیله زور به دست نخواهد گرفت.

پیشروی طالبان در حالی صورت می‌گیرد که شماری از کشور‌های خارجی در حال تخلیه کارمندان سفارتخانه‌های خود هستند.

نشریه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» گزارش داد ارتش آلمان در حال اعزام هواپیمای باری A ۴۰۰ M به کابل با ۳۰ پیاده نظام چترباز است تا کارمندان سفارتخانه خود و نیرو‌های افغانستانی را که با آن‌ها همکاری می‌کردند را از این منطقه خارج کنند. همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد وزارت خارجه آلمان روز یکشنبه در بیانیه‌ای از تعطیلی سفارت‌ای کشور در کابل در پی وخامت اوضاع امنیتی در کابل خبر داد.