۰ نفر

سخنگوی گروه طالبان؛

به زودی کابل را تصرف می‌ کنیم / اقدامی علیه نیرو‌های آمریکایی انجام نخواهیم داد

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 553704
به زودی کابل را تصرف می‌ کنیم / اقدامی علیه نیرو‌های آمریکایی انجام نخواهیم داد

ذبیح الله مجاهد تهدید کرد این گروه به زودی کابل پایتخت این کشور را تصرف خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در مصاحبه با شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز، گفت: طالبان اقدامی علیه نیرو‌های آمریکایی انجام نخواهد داد، مگر آنکه با اقدامات تحریک آمیز روبرو شود.
 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، این سخنگو افزود: ما قصد داریم به زودی کنترل پایتخت را در دست بگیریم. از سوی دیگر، شبکه ان بی سی نیوز اعلام کرد قرار است روز یکشنبه یک گردان از ارتش آمریکا و دو گردان از نیروی دریایی این کشور، به کابل برسند.
 
در همین حال زلمای خلیل زاد از طالبان در دوحه خواست تا زمانی که ماموریت خارج کردن آمریکایی‌ها از کابل پایان نیافته است، وارد این شهر نشوند.
 
روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این خبر افزود: طالبان در مقابل از واشنگتن خواست حملات هوایی علیه جنگجویانش در سراسر افغانستان را متوقف کند.
 
این روزنامه همچنین از تنش فزاینده بین جو بایدن ریس جمهور آمریکا و اشرف غنی همتای افغان او از زمان آغاز خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خبر داد.
 
نیویورک تایمز خاطر نشان کرد: بیشتر دیپلمات‌ها و مسئولان موجود در سفارت آمریکا در کابل، از این سفارتخانه منتقل می‌شوند. یک مقام آمریکایی گفت، دستکم ۱۰ هزار نفر از جمله افغان‌هایی که با نظامیان آمریکایی همکاری می‌کردند به انتقال از افغانستان نیاز خواهند داشت، اما مشخص نیست انتقال این افراد چه مدت طول خواهد کشید و آیا انتقال همه آن‌ها امکان پذیر است یا نه؟
 
از سوی دیگر عضو شورای منطقه‌ای افغانستان از رسیدن نیرو‌های مسلح طالبان به اطراف کابل بدون رویارویی یا مقاومت قابل توجه نیرو‌های دولتی این کشور خبر داد.