۰ نفر

سفیر کره شمالی در مسکو؛

پیونگ یانگ خواهان همکاری با روسیه برای مقابله با آمریکا است

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱
کد خبر: 553121
پیونگ یانگ خواهان همکاری با روسیه برای مقابله با آمریکا است

سفیر کره شمالی در روسیه می گوید آمریکا تهدیدی مشترک برای هر دو کشور است و پیونگ یانگ - مسکو باید برای مقابله با واشنگتن با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «سین هونگ چول» سفیر کره شمالی در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» از تمایل این کشور برای تقویت همکاری ها با روسیه در راستای مقابله با آمریکا به عنوان تهدید مشترکی برای هر دو کشور، خبر داد.

وی همچنین برقراری صلح در شبه جزیره کره را در گرو خروج نظامیان آمریکایی از منطقه عنوان کرد.

با پایان جنگ شبه جزیره کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳)، حدود ۲۸ هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر شدند. به این ترتیب به رغم ترک مخاصمه میان پیونگ یانگ-سئول، هرگز میان آنها توافق صلحی حاصل نشد.

سین هونگ چول همچنین رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی را به مثابه تمرین آماده‌ شدن برای جنگ با کره شمالی تلقی کرد و گفت: این اثبات می‌کند که آمریکا مسئول بی‌ثباتی اوضاع است.

این در حالی است که کره شمالی دیروز چهارشنبه هشدار دارد که سئول-واشنگتن فرصت بهبود رابطه با پیونگ یانگ را از دست داده اند و با انتخاب مسیر افزایش تنش از راه برگزاری رزمایش های مشترک، به خطر ایجاد یک بحران امنیتی جدی دامن می زنند.

در همین راستا، «کیم یونگ چول» از چهره های سیاسی کره شمالی که نقشی برجسته در دیدارهای انجام شده میان «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا داشت؛ از سئول و واشنگتن به خاطر اینکه حسن نیت پیونگ یانگ را با اقدامات خصمانه خود پاسخ گفته اند؛ انتقاد کرد.

این در حالی است که بعد از هشدار چند روز پیش «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، درباره ریاکاری سئول از بابت همراهی با رزمایش های آمریکا، شاهد هستیم که پیونگ یانگ برای چندمین روز متوالی از پاسخگویی به خط تماس اضطراری میان دو کره که فقط یک هفته از احیای آن می گذرد؛ امتناع کرده است.

با این حال، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به اظهارات مقامات کره شمالی، مدعی شد که واشنگتن نسبت به پیونگ یانگ قصد و نیت خصمانه ندارد!