۰ نفر

نیکاراگوئه مفتخر از روابط با ایران است

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۱
کد خبر: 553114
نیکاراگوئه مفتخر از روابط با ایران است

رسانه های نیکاراگوئه، ضمن برجسته کردن دیدار وزیر امور خارجه این کشور با مقامات بخش سلامت ایران، با افتخار بر تقویت همکاری‌ها و امکان بهره‌مندی از تخصص پزشکی و واکسن ایرانی تاکید کردند.

به گزارش نشریه ال دیسی نوئبه دیخیتال (el ۱۹ digital)، در چارچوب تقویت روابط همکاری بین نیکاراگوئه و جمهوری اسلامی ایران، «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه و هیات همراه وی  «ایساک لنین براوو» سفیر این کشور در تهران و همچنین دکتر «کارلوس سائنز» قائم مقام وزیر بهداشت نیکاراگوئه یکشنبه (۸ اوت/۱۷ مرداد) با دکتر ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران دیدار کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ دنیس مونکادا ضمن تاکید بر روابط دوستی دو کشور، سلام گرم دانیل اورتگا رییس جمهوری نیکاراگوئه و «روساریو موریو» معاون وی را ابلاغ کرد.

کارلوس سائنز و حریرچی نیز در راستای ایجاد خطوط همکاری توافق کردند که پزشکان نیکاراگوئه بتوانند در زمینه توانمندی های تخصصی پزشکی ایران به ویژه در حوزه پیوند اعضا مطالعه کنند و همچنین واکسن های ایرانی علیه کووید ۱۹ را در اختیار مردم نیکاراگوئه قرار دهند.

نیکاراگوئه مفتخر از روابط با ایران

در همین راستا «روساریو موریو» معاون رییس جمهوری نیکاراگوئه هفته گذشته، در پی حضور وزیر امور خارجه این کشور در ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف «ابراهیم رییسی » رییس جمهوری جدید ایران گفته بود: نیکاراگوئه به داشتن روابط با ایران و فرهنگ و تمدن هزاره ای این کشور افتخار می کند. ما با افتخار به تصاویر دیدار مقامات خود با سران ایرانی نگاه می کنیم و به ویژه از اظهارات غرورآفرین رییس جمهوری منتخب ایران درباره نیکاراگوئه مفتخریم.  

رییسی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با "دنیس مونکادا" وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، گفت: ایستادگی در مقابل مطامع ناحق آمریکا، نیکاراگوئه را به الگویی برای کشورهای آمریکای لاتین و حرکت های ضداستکباری کشورهای این منطقه تبدیل کرد.

رییسی همچنین با تاکید براینکه نام انقلاب نیکاراگوئه همواره برای مردم ایران نامی آشنا بوده است، افزود: جوشش روحیه انقلابی در میان جوانان، پشتوانه استقلال ملی است.