۰ نفر

اشرف غنی رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان را برکنار کرد

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸
کد خبر: 552873
اشرف غنی رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان را برکنار کرد

رییس جمهور افغانستان در دستوری «ولی محمد احمدزی»، رییس ستاد مشترک ارتش این کشور را از مقام خود برکنار کرد.

 به گزارش آناتولی، «ژنرال ولی محمد احمدزی»، رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان به دستور اشرف غنی از مقام خود برکنار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در همین ارتباط نیز «محمد اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان در حکمی «هیبت‌الله علی‌زی»، فرمانده نیروهای ویژه را به جای ولی‌محمد احمدزی تعیین کرد.

برکناری فرمانده ستاد ارتش افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که گروه طالبان شماری از مراکز ولایات را به تصرف خود درآورده و ده‌ها هزار تن از ساکنان ولایات شمالی به خاطر امنیت نسبی به کابل پایتخت این کشور پناه آورده‌اند.

همزمان با خروج غیر مسئولانه آمریکا از افغانستان و وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی، منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا در برآوردی جدید مدعی احتمال سقوط کابل، ظرف حداکثر ۹۰ روز شدند.

منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا می‌گویند که دولت واشنگتن بسیار زودتر از آنچه که چند هفته پیش بیم آن می‌رفت؛ خود را آماده سقوط «کابل» پایتخت افغانستان کرده است چرا که وخامت اوضاع امنیتی موجب تجدید نظر در ارزیابی اطلاعاتی قبلی شده است.

طبق آنچه پیشتر پیش بینی می‌شد؛ انتظار می‌رفت کابل ظرف مدت ۶ الی ۱۲ ماه سقوط کند حال آنکه در ارزیابی جدید؛ ادعا می‌شود که سقوط کابل ممکن است ظرف ۹۰ روز اتفاق بیفتد. حتی ادعا می‌شود که این مسئله ممکن است ظرف ۳۰ روز هم رخ دهد.