۰ نفر

سخنگوی ارتش عراق خبر داد؛

خروج اولین گروه از نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 552193
خروج اولین گروه از نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق

سخنگوی ارتش عراق اشاره کرد که انتقال نیروهای ائتلاف آمریکایی به کویت، اولین عقب‌نشینی این نیروها از عراق بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد، نیروهای ائتلاف آمریکایی که به کویت منتقل شدند اولین گروه از این نیروها بودند که از عراق عقب‌نشینی کردند.

«یحیی رسول»گفت که خروج نیروهای ائتلاف بین المللی نتیجه گفتگوهای استراتژیک میان بغداد و واشنگتن به ویژه پس از سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به ایالات متحده بود.

وی افزود که روند خروج این نیروها تا 31 دسامبر آینده ادامه خواهد داشت و نیروهایی که باقی می‌مانند ماموریت آنها آموزشی و مشاوره‌ای است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق اکنون نیروهای رزمی نیستند ، زیرا این نیروهای عراقی هستند که  نقش رزمی دارند و می‌جنگند.‎

پیشتر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: طی مذاکرات و نشست‌هایی که اخیرا برگزار شد توافق شد که دستورکاری برای عقب نشینی نیروهای رزمی آمریکا از عراق قبل از اواخر سال میلادی جاری تعیین شود. نیروهای ائتلاف طبق داده‌ها و توافق میان بغداد و واشنگتن عمل می‌کنند. شکل روابط میان عراق و ائتلاف آمریکا سمت و سوی دیگری به خود گرفته است.

وی گفت: نیروهای ائتلاف و کشورهای جهان به حمایت از عراق پایبند هستند. نیروهای رزمی باید تا قبل از سال میلادی جاری طبق توافق از عراق خارج شوند.

ائتلاف آمریکا شنبه از عقب نشینی نیروهایش در عراق و رفتنشان به کویت خبر داد.