۰ نفر

رییس کمیته ملی جمهوری خواهان: ترامپ همچنان رهبر حزب است

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۱
کد خبر: 552082
رییس کمیته ملی جمهوری خواهان: ترامپ همچنان رهبر حزب است

رییس کمیته ملی جمهوریخواهان با تمجید از توانایی دونالد ترامپ برای جمع آوری کمکهای مالی برای حزب تاکید کرد که وی همچنان رهبری حزب را برعهده دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رییس کمیته ملی جمهوریخواهان آمریکا(RNC) می‌گوید که «دونالد ترامپ» همچنان رهبری حزب را برعهده دارد؛ با وجود اینکه کمیته حزب اعلام کرده است که در صورت نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 بی طرف خواهد بود. 

براساس گزارش هیل، «رانا مک دنیل» در تازه ترین مصاحبه خود، توانایی دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در جمع آوری کمکهای انتخاباتی را ستود و از جمع آوری بیش از 100 میلیون دلار از سوی وی طی چند ماه گذشته خبر داده است. 

مک دنیل با اشاره به حضور رای دهندگان آمریکایی در تجمعات ترامپ مدعی شد، من فکر می‌کنم که رای دهندگان جمهوریخواه همچنان او را محبوبترین رییس جمهور جمهوریخواه می‌دانند و به نظر من او همچنان رهبری حزب را برعهده دارد. 

براساس این گزارش، ترامپ هنوز رسما اعلام نکرده است که در انتخابات ریاست جمهوری 2024 نامزد خواهد شد یا نه اما با توجه به انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال 2022 وی موفق شده دهها میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کند. رهبران جمهوریخواه نیز در زمینه کمک ترامپ برای حمایت از نامزدهای جمهوریخواهان در انتخابات سنا و مجلس نمایندگان چندان بی میل نیستند و تمایل خود را اعلام کرده‌اند. 

مک دنیل اوایل سال جاری میلادی گفته بود که در صورت نامزد شدن دوباره ترامپ در انتخابات درون حزبی، این کمیته بی طرف خواهد بود.

وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته، من به کسی نمی‌گویم که در انتخابات 2024 شرکت کند یا نه. اما به نظر من ترامپ می‌تواند به پیروزی ما در انتخابات 2022 و بازگشت ما به اکثریت کنگره کمک کند. 

وی همچنین از جو بایدن رییس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت که از زمانی که او رییس جمهور شده است همه چیز بد پیش رفته است. وی به مساله مهاجران در مرزهای آمریکا، افزایش تورم و افزایش قیمت سوخت در آمریکا اشاره کرد. 

شان اسپایسر معاون مطبوعاتی و مشاور سابق رییس جمهور سابق آمریکا نیز اخیرا اعلام کرد که ترامپ مایل است برای یک دوره دیگر در انتخابات 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شود.