۰ نفر

بر اساس جدیدترین نظرسنجی مشخص شد؛

کاهش محبوبیت جانسون به پایین‌ترین سطح

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبر: 551850
کاهش محبوبیت جانسون به پایین‌ترین سطح

بر اساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده، میزان رضایت از عملکرد نخست‌وزیر انگلیس به کمترین میزان از زمان تصدی این سمت از سوی وی رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس جدیدترین نظرسنجی «آپینیوم» که برای نشریه «آبزرور» انگلیس انجام شده، میزان رضایت از «بوریس جانسون» به کمترین میزان از زمان نخست‌وزیری وی رسیده است. 

به گزارش روزنامه «گاردین»، در جدیدترین نظرسنجی انجام شده ۳۴ درصد شرکت‌کنندگان عملکرد وی را به عنوان نخست‌وزیر تایید کردند، در حالی که ۴۹ درصد آن را رد کردند.

در مجموع میزان رضایت از جانسون ۱۶ درصد کاهش داشته است. در ماه ژانویه که انگلیس در اوج همه‌گیری بود و تدابیر پیشگیرانه اعمال شده و سرویس سلامت همگانی انگلیس تحت فشار بود، میزان رضایت از عملکرد وی ۱۵ درصد کاهش یافته بود. 

با این حال نظرسنجی مذکور نشان داد خبرهای بد برای بوریس جانسون لزوماً به معنای خبرهای خوب برای حزب مخالف کارگر نیست.

میزان رضایت از عملکرد «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس هم با کاهش ۱۱ درصدی همراه بود. بیست و هشت درصد از کاری که او انجام می‌دهد اعلام رضایت کردند، در حالی که ۳۹ درصد از آن رضایت نداشتند. این بدترین امتیاز او از زمانی بود که موسسه افکارسنجی آپینیوم ردیابی رضایتمندی از عملکرد وی را آغاز کرد. 

جانسون با ۳۱ درصد حمایت بهترین گزینه نخست‌وزیری خوانده شد و ۲۵ درصد از استارمر حمایت کردند. با این وجود، گزینه «هیچ‌کدام» با ۳۲ درصد حمایت از هر دو پیشی گرفت. 

در مجموع، حزب محافظه‌کار در حال حاضر با هفت امتیاز برتری دارد. محافظه‌کاران در حال حاضر از ۴۲ درصد، حزب کارگر ۳۵ درصد، لیبرال دموکرات ۷ درصد و سبزها ۵ درصد حمایت برخوردارند.

در خصوص مقابله با کرونا هم ۳۷ درصد از نحوه مقابله دولت با همه‌گیری رضایت داشتند، در حالی که ۴۶ درصد ناراضی بودند. 

این نظرسنجی از پنجم تا ششم اوت (۱۴ تا ۱۵ مرداد) به صورت آنلاین با شرکت ۲۰۰۰ بزرگسال انگلیسی برگزار شد.