۰ نفر

سخنگوی سابق کاخ سفید؛

ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد می‌ شود

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴
کد خبر: 551669
ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد می‌ شود

رییس جمهور سابق آمریکا بر اساس اعلام دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید قصد دارد برای ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این تاییدیه ظاهری نامزدی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۴ در حالی مطرح می‌شود که او پس از باختش در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن، به تبلیغ و مانور روی کمپین دیگری برای دور دوم ریاست جمهوری خود پرداخت.

به گزارش از روزنامه دیلی میل، شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید دونالد ترامپ به روزنامه واشنگتن اگزماینر در ضمن مصاحبه از بابت کتاب جدیدش در تایید نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اظهار کرد: او این کار را می‌کند.

ترامپ هنوز به طور رسمی تایید نکرده که آیا مجددا برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود یا خیر اما گفته شده که اخیرا با مارک میدوز، رییس دفتر سابقش و مقامهای کابینه سابقش در محل باشگاه گلفش در بدمینستر، نیوجرسی ملاقات کرده است.

اسپایسر به واشنگتن اگزماینر تصریح کرد که ترامپ از بابت ناخرسندی از مواضع دولت بایدن تشویق به نامزدی مجدد برای انتخابات ریاست جمهوری شده است. او بیان داشت، ترامپ ظاهرا مبلغ ۱۰۲ میلیون دلار به عنوان اعتبارات مربوط به کمپین در اختیار دارد و تلاش کرده تا در آستانه سومین نامزدی بالقوه‌اش برای ریاست جمهوری وزنش را کم کرده و نرخ محبوبیت پسا ریاست جمهوری‌اش را بالا نگه دارد.

جان مک لافلین، یک عامل نظرسنجی ترامپ، به نشریه مذکور گفت که "هر چه بایدن بیشتر شکست بخورد، دونالد ترامپ بهتر به نظر می‌رسد."

اسپایسر اضافه کرد که ترامپ برنامه دارد برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ۲۰۲۲ "تعیین کننده" باشد و قبل از شروع آن رقابتها از چند کاندیدا حمایت کرده است.

او قبلا گفته است که "۱۰۰ درصد" نامزدی مجددش برای ریاست جمهوری را در نظر دارد اما تا بعد از انتخابات میاندوره‌ای آتی به منظور اعلام تصمیم نهایی در این زمینه صبر خواهد کرد. ترامپ در سال ۲۰۲۴، ۷۸ سال سن خواهد داشت و در صورت پیروز شدنش در انتخابات آن سال تبدیل به پیرترین رییس جمهوری که تا کنون برگزیده شده، خواهد شد.

هم اکنون بایدن مسن‌ترین فردی است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است. او در زمان شرکت در انتخابات ۲۰۲۰، ۷۷ سال سن داشت. او در صورتی که در سال ۲۰۲۴ مجددا در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود ۸۱ ساله خواهد بود.

نیوزویک گزارش داد، اخیرا یک نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک نشان داد اکثر آمریکایی‌ها معتقدند نامزدی مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری برای آمریکا بد خواهد بود.

این نظرسنجی نشان داد ۶۰ درصد آمریکایی با این صحبت که "این اتفاق برای کشور بد خواهد بود" موافق بودند در حالی که تنها ۳۰ درصد با این موضع ابراز مخالفت کردند.