۰ نفر

طی بیانیه‌ای؛

کانادا ایران را در حمله به یک کشتی اسراییلی مقصر دانست

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبر: 550513
کانادا ایران را در حمله به یک کشتی اسراییلی مقصر دانست

وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای با ادعای انجام شدن حمله به کشتی اسرائیلی از سوی ایران، گفت که کانادا در پاسخگو دانستن ایران در کنار جامعه جهانی می ایستد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه کانادا در پی اتهام زنی متحدان این کشور  و رژیم صهیونیستی به ایران در پی هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در آب های بین المللی که منجر به جان باختن یک شهروند انگلیسی و یک شهروند رومانیایی شد ، به تکرار این مواضع پرداخته و در صفحه توییترش نوشت: کانادا حمله به کشتی تجاری مرسر استریت را که اطلاعات موجود بین المللی آن را به ایران نسبت می دهد، محکوم می کند. 
وزارت امور خارجه کانادا ادامه داد: با خانواده قربانیان ابراز همدردی می کنیم. کانادا در تقویت امنیت بین المللی و پاسخگو دانستن ایران برای اقدامات غیر معقولش در کنار جامعه جهانی ایستاده است. 
بر اساس این گزارش، اظهارات وزارت امور خارجه کانادا در این باره در حالی مطرح می شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

خطیب زاده بار دیگر با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

وی تاکید کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

همچنین خطیب زاده روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند.

او ادامه داد : آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.