۰ نفر

آکسیوس؛

موضع واشنگتن با تغییر دولت ایران تغییر نمی کند

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۸
کد خبر: 549043
موضع واشنگتن با تغییر دولت ایران تغییر نمی کند

یک مقام آمریکایی به تغییر دولت ایران اشاره کرد و به تارنمای خبری آکسیوس گفت که موضع واشنگتن تغییر نخواهد کرد و تهران نمی‌تواند توافق هسته‌ای را بازآفرینی کند.

به گزارش این تارنمای خبری، این مقام دخیل در مذاکرات وین اعلام کرد که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حال نظارت بحث های عمومی در ایران است ولی هیچ چیز قطعی درباره موضع دولت آتی نشنیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ این مقام ارشد آمریکایی درحالی که ایالات متحده اولین طرفی بود که توافق هسته‌ای را به صورت یکجانبه ترک و تحریم‌های غیر قانونی را علیه ایران اعمال کرد، مدعی شد که توافق روی میز است و اگر ایرانی‌ها خواهان برداشته شدن تحریم‌ها هستند یک راه برای انجام آن دارند.

وی ادامه داد که پنجره برای رسیدن به توافق مدت زیادی باز نمی‌ماند و ایران باید سریعا به میز (مذاکره) بازگردند.

آکسیوس به نقل از این مقام آمریکایی نوشت: امیدواریم آنها فکر نکنند به این خاطر که سر سخت تر هستند چیزی بیش از دولت قبلی به دست می‌آورند.

در حالی که خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی‌ها در اجرای توافق هسته‌ای، اصلی ترین موانع در مسیر اجرای این توافق بود اکنون واشنگتن  با چنین مواضعی سعی در فرار رو به جلو دارد و یکصدا با تروئیکای اروپایی تهدید می‌کنند که اگر ایران به مذاکرات باز نگردد احتمال احیای برجام به خطر می‌افتد.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیئت‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود به منظور پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه‌حل‌هایی جهت چند موضوعی که هنوز حل‌وفصل نشده‌اند، تأکید کردند.

در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.

علی ربیعی سخنگوی دولت در این باره گفت که مذاکرات برجامی به بعد از انتقال کامل دولت موکول شده و مسئولیت آن بر عهده تیم جدید مذاکرات خواهد بود.