۰ نفر

ابراز تاسف آمریکا از کشته شدن شهروندان افغانستان

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۹
کد خبر: 549032
ابراز تاسف آمریکا از کشته شدن شهروندان افغانستان

وزیر خارجه آمریکا از کشته شدن شهروندان افغان همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور ابراز تاسف کرد.

به گزارش رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیرامورخارجه آمریکا، در جریان سفر خود به هند از کشته شدن شهروندان افغان همزمان با خروج نیرو‌های واشنگتن از کابل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگارن؛ بلینکن در بخشی از سخنان خود گفت: «تنها راه صلح در افغانستان مذاکره بود که همه طرفین باید آن را جدی بگیرند.»

بلینکن با «نگران کننده» خواندن شدید حمله به غیرنظامیان افغان، مدعی شد: «افغانستان با قساوتی که علیه شهروندان خود دارد این کشور را به دولتی مطرود تبدیل می‌کند.»

او در ادامه افزود: «تنها یک راه برای این کشور وجود دارد و آن هم مذاکره است تا مناقشات با صلح حل شوند.»

در حالیکه اکنون آمریکا پس از ۲۰ سال نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند، نیروهای طالبان هفته گذشته سرتاسر افغانستان و نقاط مرزی این کشور را تصرف کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) با همتای هندی خود در دهلی نو دیدار کرد. او در گفت‌وگو با گروهی از سران جامعه مدنی در هتلی در دهلی نو روابط آمریکا و هند را یکی از مهمترین روابط در جهان ارزیابی کرد.

همچنین بناست بلینکن با نارندرا مودی، نخست وزیر هند و دیگر مقامات هندی دیدار کند. آمریکا و هند، دو کشور رقیب چین، در نظر دارند همکاری خود را گسترش دهند و اختلافات خود را حل و فصل کنند و به نظر می‌رسد این سفر نیز در راستای این هدف انجام شده باشد.

این اولین سفر بلینکن به هند از زمان تصدی مسئولیت وی در دوران ریاست جمهوری جو بایدن است. بلینکن سه شنبه شب وارد هند شد و روز چهارشنبه عازم کویت می‌شود.