۰ نفر

امضای توافق‌ نامه بین دولتی میان پکن و قاهره

۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۳۰
کد خبر: 546310
امضای توافق‌ نامه بین دولتی میان پکن و قاهره

مصر و چین توافق‌نامه‌ای برای ایجاد کمیته مشترک همکاری بین‌دولتی با هدف تقویت روابط در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر امورخارجه چین همراه با هیاتی بلندپایه امروز به مصر سفر کرد. در این سفر وانگ یی به همراه «سامح شکری»، همتای مصری خود با گرامی داشتن شصت‌وپنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک توافق‌نامه‌ای مبنی‌بر ایجاد کمیته مشترک همکاری بین‌دولتی با هدف تقویت روابط در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس بیانیه صادر شده از وزارت امور خارجه مصر گفت‌وگو‌های سیاسی از امروز (۱۸ ژوئیه)، به ریاست سامح شکری و وانگ یی شروع می‌شود.

این توافق‌نامه تعهد دو کشور به اصولی است که آن‌ها را در چارچوب مشارکت استراتژیک جامع با هدف هماهنگی و مشاوره در مورد همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مورد علاقه مشترک، به‌ویژه با تحولات متوالی بین‌المللی و منطقه‌ای، متحد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: دو وزیر درمورد روابط دو کشور در ابعاد مختلف بحث‌های عمیقی انجام دادند و پس از پایان بحث‌ها، توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد کمیته همکاری مشترک دولت بین‌دولتی امضا کردند.

در این نشست وزیر امورخارجه مصر مساله «سد النهضه» را مطرح نمود و در این خصوص گفت: اهمیت موضع چین در این مورد تأثیر به‌سزایی در منافع و امنیت ملی مصر دارد.

پیش‌تر «وانگ یی» وزیر خارجه چین، در جریان سفر روز گذشته خود به سوریه با «بشار اسد» رییس‌جمهور سوریه، دیدار کرد و در اظهاراتی بر حمایت چین از سوریه برای مقابله با تروریسم تأکید داشت.