۰ نفر

با حضور در پارلمان؛

بشار اسد سوگند یاد کرد

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبر: 545772
بشار اسد سوگند یاد کرد

بشار اسد رییس جمهور سوریه امروز در پارلمان این کشور سو گند یاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بشار اسد رییس جمهور سوریه امروز در مقابل اعضای پارلمان این کشور سوگند یاد کرد.

در این مراسم علاوه بر نمایندگان پارلمان سوریه، شخصیت‌های سیاسی، رسانه‌ای داخلی و بین المللی و نیز نمایندگان هیئتهای دیپلماتیک مورد اعتماد در دمشق نیز در این مراسم حضور دارند.

بشار اسد با سخنرانی در این مراسم اظهار داشت: ملتهایی که راه آزادی را می دانند در مسیر دفاع از خود خسته نمی شوند. برخی خواهان تجزیه سوریه بودند اما ملت سوریه با اتحاد خود تیر خلاص را به سوی توطئه های آنها شلیک کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه گواه هوشیاری ملی بزرگ است. دشمنان سوریه بر روی ترس از تروریسم حساب باز کرده بودند اما در حال حاضر بر تبدیل شهروند به مزدور حساب باز کرده اند.

رییس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: تجربه انتخابات ثابت کرده است که این ملت است که به یک دولت مشروعیت می بخشد. ما با اتحاد یکدیگر به یک معادله ملی دست پیدا کردیم چرا که ملتی منسجم و همگون هستیم.

وی با اعلام اینکه ملت سوریه با پایداری خود تمامی توطئه‌های دشمنان و مزدوران را خنثی کرد، اظهار داشت: بزرگترین علت اصلی بحران‌هایی که از سر گذراندیم، فقدان ارزشها و اخلاق بود. کسی که به کشورش تعلق و گرایشی نداشته باشد، خیری برای کشور خود و جامعه ندارد. برخی مزدوران تلاش می‌کنند با کمک و میانجیگری ترکیه قانون اساسی را تدوین کنند که سوریه را تحت الحمایه بیگانگان قرار دهد.

بشار اسد با بیان اینکه بین وابستگی عربی و دولتهای عرب شده تفاوت وجود دارد، گفت: از کسانی که فریب خورده اند و به سقوط کشورشان دل بسته اند می‌خواهم که به آغوش میهن و جامعه بازگردند زیرا وطن پناهگاه و مامن آنها است و مردم سوریه دارای قلبی بزرگ و بخشنده هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: نزدیکترین قضیه به ما، موضوع فلسطین است و پایبندی ما به قضیه فلسطین ثابت است و شرایط آن را تغییر نمی‌دهد. ما این امر را در دستور کار خود قرار داده ایم که اراضی که همچنان در دست تروریست‌ها و اربابان آمریکایی و ترکیه‌ای شأن است را آزاد کنیم.

رییس جمهور سوریه افزود: ما به نقش دوستان خود همچون ایران و روسیه اعتماد داریم، کشورهایی که در آزادسازی سوریه از یوغ تروریست‌ها تأثیر بسیار بزرگی داشتند. ما بر وظیفه دولت در حمایت از هر مقاومت علیه اشغالگران در سوریه تاکید می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار کارخانه تولیدی در سوریه احداث شده و جنگ و محاصره نتوانسته مانع از سرمایه گذاری شود، بخش آخر مربوط به وجود اراده است. دارایی‌های بلوکه شده سوریه در بانک‌های لبنان به ۴۰ تا ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد. کاهش موانع یک ضرورت است اما افزایش تولید که پایه‌ای برای بهبود وضعیت معیشتی ملت سوریه است را جبران نمی‌کند.

رییس جمهور سوریه افزود: اقدام بعدی، افزایش تولید است و نقش دولت این است که در بخشهای مختلف در این خصوص تسهیل ایجاد کند. حل بحران برق اولویت همه است زیرا در زندگی و سرمایه گذاری تأثیرگذار است. شفافیت، اولویت مرحله آتی است که اساس اصلاحات اداری است.

وی با اشاره به اینکه محاصره، فرصت بزرگی برای توسعه و تکیه بر توانمندیهای داخلی است، گفت: هدف از جنگ‌های معاصر، پیش از سرزمین، انسان است لذا کسی که بر انسان پیروز شود، جنگ را برده است. دشمن زمانی پیروز می‌شود که اکثریت متقاعد شوند، مقاومت دروغ است. اگر اعتقاد داشته باشیم که گرایش ملی ما در حوزه اختیارات اشغالگر است، از نظر روانی و فکری شکست خواهیم خورد.

بشار اسد در پایان سخنان خود ضمن درود به تمامی کسانی که با خون خود از سوریه دفاع کردند، گفت: شما با آگاهی و حس میهن دوستی خود نشان دادید که عزم ملتها برای دفاع از حقوقشان سست نمی شود.