۰ نفر

در توییتی مطرح شد؛

پاسخ ظریف به اتهام آدم‌ربایی آمریکا / پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید

۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 545586
پاسخ ظریف به اتهام آدم‌ربایی آمریکا / پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به فضاسازی جدید آمریکا علیه ایران، با اشاره به گزارش‌ها در خصوص دست داشتن عوامل آمریکایی در ترور رییس‌جمهور هائیتی، به واشنگتن توصیه کرد پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خود بپردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی به اتهام‌زنی اخیر آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد. 

ظریف در اشاره به دست داشتن عوامل آمریکایی در ترور رییس‌جمهور هائیتی و تلاشی مشابه علیه رییس‌جمهور ونزوئلا نوشت: افراد مسلح وابسته به آمریکا برای ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی در خاک آمریکا طرح‌ریزی می‌کنند، در حالی که دولت آمریکا فعالانه روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به عملیاتِ آدم‌ربایی که به وضوح مضحک و کودکانه طراحی شده، مخفی می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید.

ظریف

وزارت دادگستری آمریکا به تازگی در بیانیه‌ای مدعی شد «اف‌بی‌آی» تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ربودن «یک فعال» را در خاک آمریکا خنثی کرده است.  تهران، این ادعای واشنگتن را «مضحک» خوانده و آن را در راستای تلاش واشنگتن برای «احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش شده خود» توصیف کرده است.

بعد از طرح این اتهام، مقام‌های دولت آمریکا به موج‌سواری بر روی این ادعای اثبات‌نشده‌ پرداختند. 

این در حالی است که  پنتاگون روز پنجشنبه اعتراف کرد شماری از عاملان کلمبیایی ترور رییس‌جمهور هائیتی، در آمریکا تعلیم دیده‌اند و تاکنون چند آمریکایی هم در ارتباط با این ترور بازداشت شده‌اند.

«خورخه رودریگز» رییس مجمع ملی ونزوئلا روز سه‌شنبه در کاراکاس گفت که «سی‌تی‌یو» شرکت امنیتی مستقر در آمریکا که در ترور  «ژووِنل موئیز» رییس‌جمهور هائیتی مشارکت داشته، در توطئه علیه «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ هم دخیل بوده است. 

خبر در حال تکمیل است ...