۰ نفر

میخائیل اولیانوف؛

آمریکا تاثیر فشار حداکثری بر ایران را زیاد برآورد کرده بود

۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 545414
 آمریکا تاثیر فشار حداکثری بر ایران را زیاد برآورد کرده بود

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توضیحی تازه درباره رایزنی‌ها در این شهر برای احیای برجام اعلام کرد که آمریکا تاثیر فشار حداکثری بر ایران را زیاد برآورد کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد، آمریکا درباره تاثیرات کارزار فشار حداکثری علیه ایران را بیش از حد ارزیابی کرده بود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری درباره مذاکرات در وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرد و بار دیگر به انتقاد از کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران پرداخت.

این مقام ارشد مسکو نوشت: «مسیر و جریان مذاکرات وین یک بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده تاثیر فشار حداکثری بر ایران را زیاد برآورد کرده بود».

نماینده مسکو در وین افزود: «فشارها ادامه دارد اما ایران عجله‌ای ندارد اگرچه می‌داند هرچه زودتر مذاکرات به پایان برسد تحریم‌ها زودتر برداشته می‌شوند. تحریم‌های تنها عاملی نیستند که مورد توجه قرار می‌گیرند».

اظهارنظر تازه اولیانوف درباره رایزنی‌ها در وین در شرایطی صورت گرفته که این شهر میزبان ۶ دور مذاکرات برای احیای برجام بوده و طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری دور هفتم این گفت‌و‌گوها تشدید شده است.

مقام‌های دولت جو بایدن گرچه بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به تعهدات کامل ذیل برجام بازگردند، حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا به دست‌کم سه تا شش ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.