۰ نفر

مسکو تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه لبنان را محکوم کرد

۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۵
کد خبر: 544888
مسکو تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه لبنان را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو مداخلات خارجی در امور داخلی لبنان را غیر قابل قبول می‌داند و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه لبنان را محکوم می‌کند.

به گزارش گروه اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو دخالت خارجی در امور داخلی لبنان، به ویژه تهدید به استفاده از تحریم توسط برخی از کشر‌های غربی که موجب تضعیف اصول وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان می‌شود را محکوم می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز گذشته، «ژان آیو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد کشور‌های اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که برای تحت فشار قرار دادن مقامات لبنان برای ایجاد دولت، تحریم‌های جدیدی وضع کنند.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این تحریم‌ها را تایید و ادعا کرد: این تصمیم اتحادیه برای ایجاد فشار علیه کسانی است که راه حل‌های سیاسی برای بحران لبنان را تضعیف می‌کنند.

نائب رییس حزب المستقبل لبنان همچنین اعلام کرد سعد الحریری، نخست وزیر مکلف لبنان در پایان هفته به دلیل عدم تشکیل دولت عذرخواهی خواهد کرد و اجازه خواهد داد پارلمان رایزنی‌های لازم را برای تشکیل دولت انجام دهد.