۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مطرح کرد؛

آمادگی واشنگتن برای حضور در هفتمین دور مذاکرات وین / در دور هفتم ایران تصمیم گیرنده است

۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 544665
آمادگی واشنگتن برای حضور در هفتمین دور مذاکرات وین / در دور هفتم ایران تصمیم گیرنده است

ند پرایس با اشاره به برگزاری هفتمین دور مذاکرات وین گفت: نمایندگان آمریکا به محض تعیین تاریخ برای ادامه و برگزاری هفتمین دور مذاکرات برجامی، آماده بازگشت به وین هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با اشاره به روند برگزاری مذاکرات وین و بیست و دومین گزارش برجامی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و تیم وی به محض تعیین تاریخ برای ادامه و برگزاری هفتمین دور مذاکرات برجامی، آماده بازگشت به وین هستند.

وی با بیان اینکه واشنگتن آمادگی لازم را دارد تا بدون محدودیت زمانی به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران بازگردد، افزود: برای دور هفتم مذاکرات برجامی، این ایران است که باید تصمیم بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: آمریکا تاکنون ضرب الاجلی تعیین نکرده، اما آنتونی بلینکن، وزیر خارجه اعلام کرده است که تأخیر در ادامه مذاکرات و پیشرفت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای می‌تواند بر تصمیم آمریکا بر بازگشت به توافق هسته‌ای (برجام) سال ۲۰۱۵ تأثیر داشته باشد.

پرایس افزود: آمریکا معتقد است که، مؤثرترین روش برای رسیدن به آنچه در حال پیگیری است، دیپلماسی و راستی آزمایی ایران است که هیچگاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.