۰ نفر

پادشاه مالزی به رییسی تبریک گفت

۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 543360
پادشاه مالزی به رییسی تبریک گفت

پادشاه مالزی با ارسال پیامی پیروزی آیت‌الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و نسبت به تقویت روابط نزدیک و برادرانه ایران و مالزی در دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور از پیام تبریک پادشاه مالزی خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور منتخب خبر داد.

براساس این گزارش، «سلطان عبدالله رعایه الدین المصطفی بالله شاه» پادشاه مالزی، با ارسال پیامی خطاب به آیت‌الله رییسی ، انتخاب وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته است.

پادشاه مالزی در این پیام ابراز امیدواری کرده است که روابط نزدیک و برادرانه بین مالزی و جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رییسی بیش از پیش تقویت شود.

در این پیام آمده است: مطمئن هستم که مالزی و جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خود را برای تحکیم مناسبات در سطوح عالی‌تر ادامه خواهند داد.

گفتنی است «محی الدین یاسین» نخست‌وزیر مالزی نیز پیش از این با ارسال پیامی خطاب به رییس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت مالزی، پیروزی آیت‌الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته بود.

روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رییسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای به عنوان هشتمین رییس جمهور ایران انتخاب شد.