۰ نفر

لاوروف؛

روسیه آماده دفاع از متحدانش در مقابل تهدیدات از خاک افغانستان است

۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹
کد خبر: 543159
روسیه آماده دفاع از متحدانش در مقابل تهدیدات از خاک افغانستان است

وزیر خارجه روسیه گفت مسکو آماده است تا در برابر تهدیدات متحدانش از خاک افغانستان، از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان استفاده کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو برای حمایت متحدانش از تهدیدات برخاسته از افغانستان هر اقدامی خواهد کرد، از جمله اینکه از پایگاه این کشور در مرز تاجیکستان با افغانستان استفاده کند.

به گزارش «تاس»، لاروف افزود که رئیس جمهور روسیه درباره وضعیت امنیتی افغانستان با همتایان تاجیکستانی، ازبکستانی و سران دیگر کشورهای آسیای مرکزی در تماس است.

وی تاکید کرد: تعهدات در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی به قوت خود باقی است، نمایندگان دبیرخانه سازمان از بخشی از مرز تاجیکستان و افغانستان بازدید کردند، وضعیت را ارزیابی نموده و گزارش خود را به شورای دائمی ارائه خواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه از نزدیک وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند و ابراز نگرانی کرد که اوضاع بسرعت رو به وخامت می‌رود و نظامیان آمریکایی و ناتو نیز پس از دو دهه حضور در افغانستان در رابطه با تامین ثبات قادر به دستیابی نتایج ملموس نبودند.

گفتنی است که در پی افزایش ناامنی‌ها و پیشروی طالبان در ولایت‌های شمالی و شمال شرق افغانستان، تاجیکستان 20 هزار نظامی را در مرز مشترک با افغانستان مستقر کرده است.