۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛

آمریکا بزرگ‌ ترین تهدید علیه امنیت سایبری جهان است

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۰۶
کد خبر: 542475
آمریکا بزرگ‌ ترین تهدید علیه امنیت سایبری جهان است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت سایبری جهانی است و جامعه جهانی باید نقص قوانین بین‌المللی توسط واشنگتن را محکوم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت، آمریکا بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت سایبری جهان است.

به نوشته پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین، ونبین در نشستی خبری، در پاسخ به سوالی درباره افشای  ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰ دستور محرمانه نهادهای مجری قانون در آمریکا به شرکت «ماکروسافت» برای دستیابی به اطلاعات کاربران گفت: «به عنوان واقعیتی که پیش‌تر به اثبات رسیده، این آمریکا است که شرکت‌ها را مجبور می‌کند درب‌های پشتی را نصب کرده و با نقض قوانین مربوطه، داده‌های کاربران را به‌دست آورد و این خود آمریکا است که بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت سایبری جهان محسوب می‌شود».

ونبین در ادامه گفت: «آمریکا از دیرباز از فناوری پیشرفته‌ای که در اختیار دارد برای نظارت تهاجمی علیه مردم این کشور و بیرون از مرزهایش استفاده می‌کند و انواع مختلفی از داده‌ها را دزدیده و تمام انواع حریم خصوصی را نقض می‌کند».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «از ماجرای [ادوارد] اسنودن در یک دهه پیش تا افشای شنود مقامات ارشد کشورهای متحد از طریق کابل‌های زیر دریایی، کوهی از حقایق را برای اثبات این مسئله فراهم می‌کند که آمریکا "امپراطوری هکرها" و استاد سرقت اسرار محرمانه است».

ونبین گفت:‌‌ «از جامعه جهانی می‌خواهیم اقدامات آمریکا که امنیت سایبری جهانی را به خطر می‌اندازند و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند در معرض نمایش گذاشته و آن را محکوم کنند».

یک رسانه آلمانی یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور  این کشور کمک کرده است.

افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آشکار شد، اما اکنون روزنامه نگاران به گزارش‌هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان با همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدر اعظم  و رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داده بود.