۰ نفر

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه؛

در مراودات اقتصادی ایران و افغانستان خللی نداشته‌ ایم

۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۲
کد خبر: 542155
در مراودات اقتصادی ایران و افغانستان خللی نداشته‌ ایم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: تحولات اخیر در افغانستان تغییری در روابط اقتصادی با ایران ایجاد نکرده و مراودات دو طرف از طریق مرزها در حال انجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، رسول مهاجر با اشاره  به تحولات اخیر افغانستان و تنش های به وجود آمده در این کشور  گفت : در  پنجمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۰ آخرین وضعیت افغانستان و اینکه ما به عنوان کشور همسایه افغانستان که همکاری خوبی با این کشور داشته ایم، چه باید بکنیم، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه میزان تجارت ایران و افغانستان را بیش از ۳ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: علیرغم مشکلات، به دلیل علاقه ای که در افغانستان به کالاهای ایرانی وجود دارد و بازار بی بدیل افغانستان، مبادلات ما پایدار بوده است. در این جلسه همچنین درباره تداوم مبادلات با دیگر کشورها صحبت شد، چون ایران می خواهد روابط اقتصادی اش با دیگر کشورها با اولویت همسایگان افزایش پیدا یابد.

مراودات اقتصادی با افغانستان حتی در دوران تحریم ها و ناآرامی ها خللی نداشت

 مهاجر تصریح کرد: علیرغم تنش ها در افغانستان همه وزارتخانه ها تشویق شده اند که مراودات را براساس سیاست ها پیش ببرند. حداقل تا امروز در روابط اقتصادی ما با افغانستان هیچ تغییری ایجاد نشده و مراودات از طریق مرزها در حال انجام است.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که مراودات ما با افغانستان تقریباً از طریق بخش خصوصی انجام می شود و این مراودات همچنان ادامه پیدا می کند.

معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه با اشاره به این که در حوزه سیاسی وزارت خارجه سعی دارد که در افغانستان آرامش برقرار کند ، تاکید کرد: مراودات اقتصادی ما با افغانستان حتی در دوران تحریم ها و ناآرامی ها خللی نداشته و علل عمده آن هم شاید فعالیت بخش خصوصی در این حوزه است.