۰ نفر

سند امتناع بایدن از دیدار با ولیعهد عربستان رو شد

۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبر: 540738
سند امتناع بایدن از دیدار با ولیعهد عربستان رو شد

یک سند فاش شده از مخالفت رییس جمهور آمریکا با به حضور پذیرفتن ولیعهد سعودی حکایت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وبسایت خبری العهد گزارش داد یک سند محرمانه حکایت از آن دارد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با سفر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به واشنگتن و دیدار با او مخالفت کرده است.

این سند پیامی با امضای سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی به تاریخ ۸ آوریل است که در آن به نامه ریما بنت بندر، سفیر عربستان در واشنگتن به تاریخ ۲۹ مارس اشاره دارد و در آن موضوع مخالفت وزارت امور خارجه آمریکا با سفر بن سلمان به واشنگتن و دیدارش با بایدن مطرح شده است.

بر اساس این سند، ملک سلمان دستور داده است یک تیم حرفه‌ای تشکیل شود تا فورا از سرمایه‌های عربستان سعودی در آمریکا استفاده شود و از طریق دوستان و متحدان سعودی برای اعمال فشار بر وزارت امور خارجه آمریکا و لغو محدودیت‌های اعمال شده برای سفر بن سلمان به آمریکا اقدام شود.

ملک سلمان خواستار اجازه سفر ولیعهد به آمریکا و دیدارش با بایدن در اسرع وقت یا ترغیب رییس جمهور آمریکا برای سفر به عربستان سعودی شده است.

این سند توسط گروهی که خود را «مجهر الجزیره» می‌نامد، فاش شده است. یکی از اعضای این گروه گفته است گنجینه‌ای از اسناد محرمانه سعودی در اختیار دارد.