۰ نفر

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس؛

به آزادی وجب به وجب فلسطین متعهدیم

۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۶
کد خبر: 540093
به آزادی وجب به وجب فلسطین متعهدیم

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد به وجب به وجب خاک فلسطین تعهد داشته و حاضر به پذیرش اسکان در دیگر مناطق جهان نیستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی در این رابطه خبر داد اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در سفر دوره‌ای خود وارد لبنان شد و در فرودگاه بیروت به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

هنیه که سفر دوره‌ای خود را اوایل ماه میلادی جاری آغاز کرده است، در راس یک هیئت بلند پایه متشکل از رهبران این جنبش امروز وارد بیروت شد.

او هدف خود از این سفر را بهره برداری از پیروزی اخیر مقاومت در جنگ شمشیر قدس اعلام و تاکید کرد، سفر به لبنان همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چون فرصت مناسبی برای دیدار با مسئولین این کشور از رییس جمهور گرفته تا رییس پارلمان و نخست وزیر را فراهم کرده و علاوه بر آن می‌تواند زمینه دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی ونیروهای مقاومت و احزاب و تشکل‌های لبنانی را هم فراهم کند.

هنیه ضمن بر شمردن دستور کار سفر تاکید کرد، اقدامات و تجاوزات مستمر اسرائیل که در قدس و دیگر اراضی اشغالی ادامه دارد در کنار  تاکید بر اصول ملت فلسطین به ویژه حق بازگشت و مخالفت با اسکان دائمی در وطن جایگزین از جمله مهم‌‌ترین محورهای گفتگویش در بیروت خواهد بود.