۰ نفر

واشنگتن:

موضع آمریکا در قبال جولان تغییر نمی کند

۵ تیر ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبر: 539536
موضع آمریکا در قبال جولان تغییر نمی کند

وزارت خارجه آمریکا اخبار منتشر شده درباره احتمال لغو تصمیم به رسمیت شناختن "حاکمیت" اسرائیل بر جولان اشغالی را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر اخباری درباره احتمال بازنگری دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در تصمیم سلفش مبنی بر به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان منطقه تحت "حاکمیت" اسرائیل منتشر شد که واکنش تل‌آویو را در پی داشت.

در این راستا یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا گفته بود که بایدن احتمالا "حاکمیت" اسرائیل بر جولان را لغو کند زیرا منطقه جولان ملک هیچ کسی نیست و سیطره بر آن با توجه به تغییرات موجود در منطقه ممکن است تغییر کند.

در پی انتشار این خبر عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: حتی اگر آمریکا هم "حاکمیت" اسرائیل بر ارتفاعات جولان را لغو کند، این ارتفاعات تحت "حاکمیت" اسرائیل باقی خواهد ماند.

در پی انتشار این خبر روزنامه عبری معاریو جمعه به نقل از وزارت خارجه آمریکا ضمن رد خبر مذکور اعلام کرد که سیاست‌های این کشور در قبال جولان تغییری نمی‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد سیاست آمریکا در رابطه با جولان ثابت است و هیچ تغییری نخواهد کرد.

از سوی دیگر یائیر لاپید ، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که بلندی های جولان "بخشی جداناپذیر از اسرائیل است". وی افزود، کسانی که سعی در انتشار شایعات این چنینی دارند "به امنیت ما آسیب می رسانند."

لاپید در توئیتی نوشت که بلندی‌های جولان "یک دارایی استراتژیک و بخشی جدایی ناپذیر از حاکمیت اسرائیل است. ایالات متحده حاکمیت ما بر جولان و اهمیت استراتژیک آن برای امنیت اسرائیل را به رسمیت شناخته است.