۰ نفر

واکنش مسکو به تحرکات ناو انگلیسی در مرز روسیه

۳ تیر ۱۴۰۰، ۰:۴۵
کد خبر: 539082
واکنش مسکو به تحرکات ناو انگلیسی در مرز روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به قانون‌شکنی ناو انگلیسی در نزدیکی مرز‌های روسیه اعلام کرد که این یک اقدام تحریک آمیز آشکار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نزدیک شدن ناوشکن (URO) انگلیس به مرز‌های این کشور در دریای سیاه گفت: ما آنچه اتفاق افتاده را یک تحریک آشکار می‌دانیم. انگلیس مغایر با قوانین بین‌المللی و قوانین روسیه رفتار کرد. وزارت خارجه روسیه سفیر انگلیس را احضار خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز به خبرنگاران گزارش داده بود که ناوگان دریای سیاه با همکاری سرویس مرزی سرویس امنیت روسیه نقض مرز دولتی روسیه توسط یک ناوشکن انگلیسی را متوقف کرده بود و تیر‌های هشدار دهنده‌ای را به سمت این ناوشکن شلیک شده بود.

وزارت دفاع انگلیس نیز در واکنش به سخنان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناو نیروی دریایی مطابق با قوانین بین المللی از طریق آب‌های سرزمینی اوکراین به طور مسالمت آمیز عبور می‌کرد و هیچ شلیک اخطاری انجام نشده است. وزارت دفاع انگلیس همچنین ادعا کرد روسیه در دریای سیاه تمرینات تیراندازی انجام می‌داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد صبح امروز یک ناوشکن انگلیسی بدون توجه به اخطار‌ نیرو‌های این کشور در حال نزدیک شدن به مرز‌های روسیه بود و تا ۳ کیلومتری مرز نیز جلو آمد که با شلیک‌های اخطار تغییر مسیر داده و از محدوده مرز روسیه خارج شد.