۰ نفر

آمریکایی ها از نشست ژنو ناراضی بودند

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 537151
آمریکایی ها از نشست ژنو ناراضی بودند

آمریکایی‌ها در مورد نتایج نشست جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در ژنو اظهار نظر کردند.

به گزارش آرتی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری اشاره کرد، چنین نشست طولانی و سازنده‌ای با هیچ رهبر جهانی ممکن نبود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،بعد از مذاکرات چند ساعته رییس جمهوری روسیه اول به سوال خبرنگاران پاسخ داد و از جزئیات نشست صحبت کرد. آمریکایی‌ها از نزدیک صحبت‌های پوتین با خبرنگاران را دنبال کردند.

اولین اظهارنظرهای کاربران در این زمینه این بود که به رغم اینکه دولت بایدن از برگزاری کنفرانس خبری مشترک بین دو رییس جمهوری انصراف داد تا ضعیف بودن صاحب کاخ سفید در سایه حضور ولادیمیر پوتین به نظر نرسد اما همچنان سخت است از مقایسه‌ها اجتناب کرد.

اکثر کاربران در این باره نظر داده و بایدن را تایید نکردند. خوانندگان فاکس‌نیوز معتقدند جو بایدن برخلاف همتای روسش، به ویژه در جریان کنفرانس‌های مطبوعاتی پس از نشست، نشان داد که در بهترین حالت نیست.

یکی از کاربران نوشت: بگذارید کیفیت و تعداد سوالاتی که پوتین با مهارت پاسخ داد با کیفیت و تعداد سوالات بایدن را مقایسه کنیم طبعا انگار بایدن از خواب بیدار شده بود تا به اسم ملت آمریکا صحبت کند.

کاربر دیگر گفت: بسیار مهم است که بار دیگر رهبری جهانی را زیر نظر بگیریم زمانی که مسائل واقعی را می‌گوید و به آنچه می‌گوید واقف است. جو خارج می‌شود در حالی که زمین می‌خورد و می‌افتد، همه به هم نگاه خواهند کرد تا بفهمند او چه می‌گوید.

نفر سوم درباره این کنفرانس‌ها گفت، بایدن بعد از نشست کتک زده خارج می‌شود و فورا به سراغ هسرش جیل می‌رود و او دستش را می‌گیرد و پوتین را سرزنش می‌کند زیرا او شرور است.

نفر بعدی نوشت، پاسخ بایدن در پایان این نشست از مدت‌ها پیش نوشته شده بود او خودش بیشتر از چند دقیقه نمی‌تواند صحبت کند. اگر بیشتر طول بکشد نابود خواهد شد. اگر از روی متن نخواند یک نفر پاسخ‌ها را در گوشش می‌گوید. یک آمریکایی از این صحنه شرمسار است.

یکی از خوانندگان گفت، پوتین به خبرنگاران آمریکایی فرصت نداد تا سوالاتشان را تنظیم کنند تا به پاسخ مطلوب دست یابند زیرا او بازی‌های رسانه‌های آمریکایی را از خودشان بهتر بلد است.

یکی از کاربران در این باره گفت، پوتین اول صحبت کرد در حالی که بایدن منتظر بود نوبتش شود. این نشان می‌دهد که ما امروز در کجای جهان هستیم.

کاربر دیگر گفت، پوتین به نظر در آن اتاق بزرگتر بود بایدن از موضع ضعف صحبت می‌کرد و پوتین در کنفرانس خبری تلاش کرد بایدن را خوب جلوه دهد.

یک کاربر به نام «xman۲۰۲۰stlouis» نوشت: پوتین در کنفرانس مطبوعاتی به مدت ۴۵ دقیقه به آنچه فکر می‌کرد، جواب داد. بایدن یادداشت‌های وزارت امور خارجه را که دو هفته پیش تهیه شده بود، خواند. «آدم ضعیفی است».

یک کاربر دیگر به نام «dementedjoe» نوشت: جو به گفته‌های خود ​اصرار ورزید؟ جو نمی‌داند زمین کجاست، چه برسد به این که او روی آن ایستاده است.

همچنان کاربر دیگر  « pilot۰۱۲» نوشت: یک بار دیگر، بایدن نشان داد که ضعیف است.

«RIVERSIDECO» کاربر دیگر همچنین نوشت: آیا پوتین با هشدارهای بایدن موافقت می‌کند؟ بلی. آیا پوتین از هشدارهای بایدن پیروی خواهد کرد؟ به هیچ وجه. اخطار بایدن مانند این است که کسی را با «تفگنچه آبپاش» تهدید کنید.

در پایان یک کاربر دیگر به نام «FREEDOMACROSSAMERICA» به شوخی نوشت: او بزرگترین رییس جمهوری است که ما در زمان طولانی مانند او را نداشتیم... شجاع، با اعتماد به نفس و قوی... نام او دونالد ترامپ است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه، ۱۶ ژوئن در ژنو برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند.