۰ نفر

وزیر خزانه‌ داری آمریکا با ادعای مقابله با تأمین مالی تروریسم؛

تحریم جنبش حماس و حامیان آن اولویت آمریکاست!

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳
کد خبر: 535373
تحریم جنبش حماس و حامیان آن اولویت آمریکاست!

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که گنجاندن نام جنبش حماس و حامیان آن در فهرست تحریم‌های جدید، اولویت دولت کنونی آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، «ژانت یِلن» وزیر خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه خطاب به قانونگذاران کنگره به صراحت اعلام کرد: «حماس به عنوان یکی از اهداف موردنظر دولت آمریکا برای برنامه‌های تحریم ضد تروریسم تعیین شده است و واشنگتن تحریم حماس و حامیان آن را در اولویت قرار می‌دهد».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یلن در ادامه افزود که «دولت آمریکا شمار زیادی از افراد و نهادهای وابسته به حماس در سرتاسر جهان را هدف (تحریم‌ها) قرار داده است و اینکه آنها شامل گروهی از مؤسسات خیریه در سراسر دنیا می‌شوند که تحت سازوکارهای جمع آوری کمک‌های مالی فعالیت کرده‌اند».

این مقام بلندپایه دولت ایالات متحده در ادامه ادعاهایش افزود که «ما همچنین با حوزه‌های حاکمیتی که نسبت به (اقدامات) حماس آسیب پذیر هستند، به طور تنگاتنگی همکاری کرده‌ایم. ما برای بهبود تدابیر ضدِّ پول‌شویی و مقابله با شبکه‌های تأمین کننده تروریسم با آنها همکاری کرده‌ایم».

ژانت یلن در حالی از تحریم جنبش حماس و حامیان آن سخن می‌گوید که چند هفته پیش اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مانع از تلاش نمایندگان جمهوریخواه برای وضع و اجرای تحریم‌ها علیه جنبش حماس در جریان جنگ اخیر غزه شدند.

گفتنی است، که لایحه موسوم به «سند جلوگیری از حمایت از تروریسم بین‌المللی» از سوی «برایان ماست» نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد که طبق آن علیه هر نهاد خارجی که حماس را تأمین مالی کند، تحریم‌هایی وضع می‌شود. این لایحه ابتدا در سال ۲۰۱۹ به صحن مجلس نمایندگان آمریکا ارائه و به اتفاق آراء به تصویب رسید اما جهت رأی‌گیری به مجلس سنا ارائه نشد.