۰ نفر

سخنگوی کاخ کرملین:

دیدار بایدن و پوتین در ویلایی در ژنو برگزار می شود

۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۸
کد خبر: 535210
دیدار بایدن و پوتین در ویلایی در ژنو برگزار می شود

سخنگوی کاخ کرملین از برگزاری دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «دیمیتری پسکوف» از برگزاری دیدار میان روسای جمهور روسیه و آمریکا در ویلای «لاگرانژ» در ژنو، سوئیس خبر داد.

پسکوف در بیانیه‌ای به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: «دیدار میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین در ویلای لاگرانژ در ژنو برگزار خواهد شد.»

پیش از آن نیز وزارت امور خارجه سوئیس در پیامی توییتری اعلام کرده بود: «ویلای لا گرانژ میزبان نشست روسای جمهور آمریکا و روسیه خواهد بود.»

بنابر اعلام مقامات محلی: «منطقه‌ای امنیتی در اطراف محل برگزاری این نشست شکل خواهد گرفت که در آن عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه ممنوع می‌شود.»

دفتر مطبوعاتی شورای دولتی ژنو نیز اعلام کرد: «این منطقه امنیتی برای ممانعت از هرگونه اعتراض و تظاهرات در روز‌های پیش از این نشست برقرار خواهد شد.»

این در حالیست که یک مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه پولیتیکو اعلام کرد: «نشست هفته آینده میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین نتیجه‌ای برای بهبود روابط با مسکو نخواهد داشت. اکنون سال ۲۰۰۹ نیست و ما توهمی درباره گسترش همکاری‌های خودمان نداریم. این نشست تنها به عنوان ابزاری برای مدیریت روابط و تنش‌ها خواهد بود.»

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در آستانه دیدار سران این کشور و آمریکا برای گفتگوی شفاف میان مسکو و واشنگتن اعلام آمادگی کرد و گفت: درباره اینکه نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن تحول بزرگی به دنبال داشته باشد، در توهم به سر نمی‌بریم یا پیش‌بینی‌های ما در سطح بالا نیست.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین روز ۱۶ ژوئن در شهر «ژنو» سوئیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد؛ این اولین دیدار حضوری پوتین و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.