۰ نفر

سخنگوی کاخ سفید تشریح کرد؛

اولویت‌ های اولین سفر خارجی رییس جمهور آمریکا

۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶
کد خبر: 535209
اولویت‌ های اولین سفر خارجی رییس جمهور آمریکا

سخنگوی کاخ سفید گفت دیدار با رییس جمهور ترکیه از اولویت‌های اولین سفر خارجی رییس جمهور آمریکا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کاخ سفید اعلام کرد گفت‌وگو با رییس جمهور ترکیه  از اولویت‌های اولین سفر خارجی رییس جمهور آمریکا است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: دیدار با اردوغان، رییس جمهور ترکیه از اولویت‌های اولین سفر خارجی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای دیپلماسی رو در رو است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: این فرصتی مغتنم  و بدیهی است که با شریک خود که از اعضای ناتو است درباره بسیاری از مسائل و حتی مناطقی که بر سر آنها اختلاف نظر وجود دارد، بحث شود. به نظر این گفت‌وگو سازنده باشد.

ساکی افزود: مسائل مربوط به امنیت منطقه و همچنین مواردی که جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد از جمله اقتصاد و جلوگیری از شیوع کرونا از موضوعات مورد بحث دو طرف خواهد بود.

رییس جمهور آمریکا پیش از عزیمت به پایتخت بلژیک در ۱۰ ژوئن با بوریس جانسون، نخست وزیر وزیر انگلیس و  در ۱۳ ژوئن با ملکه الیزابت دوم دیدار خواهد کرد.

او  ۱۴ ژوئن به  اجلاس ناتو در بروکسل  می‌رود و در آنجا با اردوغان دیدار خواهد کرد.

بایدن قرار است در اجلاس سران آمریکا و اتحادیه اروپا در ۱۵ ژوئن در بروکسل حضور داشته باشد و روز بعد با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در ژنو دیدار کند.

پیشتر، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه‌ای که در دفتر دولماباغچه برگزار شد، در خصوص دستور جلسه اجلاس ناتو در ۱۴ ژوئن بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این جلسه با اشاره به ضرورت روابط دو جانبه بر سر موضوعات منطقه‌ای و درباره موضوعاتی که انتظار می‌رود اردوغان، رییس جمهور ترکیه و جو بایدن، همتای آمریکایی او در حاشیه اجلاس بروکسل به آن بپردازند، با هم به گفت‌وگو پرداختند