۰ نفر

روزنامه رای الیوم؛

نتانیاهو بزرگترین شکست‌ ها را در تاریخ ثبت رساند

۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 535100
نتانیاهو بزرگترین شکست‌ ها را در تاریخ ثبت رساند

روزنامه رای الیوم با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کابینه جدید نوشت او که عامل شکست‌های این رژیم است، برای ماندن در قدرت حاضر است حمام خون هم به راه بیندازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه الکترونیکی رای الیوم در یادداشتی نوشت: روز‌های آینده حامل تنشی خطرناک و خونین است و هشدار می‌دهم که جنگ تمام نشده است و تنش در راه است و نتانیاهو مجرم و قربانیان آن نیز بیشتر فلسطینی‌ها هستند.

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی آمریکا سوپرمارکت خانوادگی اوست و می‌تواند هر لحظه هر چیزی که میل دارد بردارد و آنچه را که نمی‌خواهد بگذارد.

روز‌های آینده تنشی خطرناک را برای منطقه به همراه خواهد داشت و نظامیان رژیم صهیونیستی و پلیس اسرائیل مرتکب جنایات بسیاری خواهند شد و لازم است دست‌ها بر ماشه باشد و مردم عرب در هر چایی برای سرنگون کردن هر نظامی که با اسرائیل همکاری می‌کند، آماده باشند.

بحران روانی نتانیاهو هنوز به حد جوش و خروش نرسیده است

در ادامه این مطلب آمده است بحران روانی نتانیاهو هنوز به حد جوش و خروش نرسیده است. او که از قدرت مخالفان خود برای تشکیل دولتی به جای دولت او و سرنگوی از اریکه حکومتی که سال‌های طولانی بر آن تکیه زده بود، آسیب دیده است، رفتاری تعصب‌آمیز داشته و محاسبات دقیقی ندارد و شاهد آن هستیم که همه اسرار خود را فاش می‌کند بی‌آنکه بفهمد طرح واقعی را فاش می‌کند که با ترامپ درباره آن توافق کرده بود و به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی قدس ملک شخصی اوست و کرانه باختری متعلق به اسرائیل و صحرای النقب ملک خاندان نتانیاهوست و غزه تنها مسافتی است که می‌تواند آن را از روی نقشه پاک کند.

همه مواضعی که نتانیاهو طی دو روز گذشته اعلام کرده و می‌کند، نشانگر وضع روانی اوست و بی‌تردید دیوانگی او و ماهیت دستوراتش را فاش می‌کند.

او یک مجرم واقعی است و باید در دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود و نه تنها فلسطینی‌ها بلکه اسرائیلی‌ها هم باید از وی انتقام بگیرند.

نتانیاهو می‌خواهد به دولت آمریکا بگوید اجازه نمی‌دهد آینده قدس را بررسی کند، زیرا کار آن یکسره شده است و قدس پایتخت یگانه و ابدی اسرائیل بوده و تجزیه دوباره آن ناممکن است. به عبارت دیگر وی با مصوبات سازمان ملل و کمیته چهارجانبه و شورای امنیت درباره قدس مخالف است؛ بنابراین وی با اذعان به این امر، با قانون مخالفت کرده است و می‌خواهد این امر را با به راه انداختن حمام خون علیه مردم قدس و فلسطین به دولت آمریکا و اروپایی‌ها ثابت کند.

با وجود آنکه رسانه‌ها اخیرا مسئله کوچاندن اهالی شیخ جراح را پوشش داده‌اند، همه قدس و محله‌های آن شبانه روز در معرض اقدامات تروریستی قرار دارند و اهالی قدس از یورش نیرو‌های اشغالگر اسرائیل و افراد مسلح در هراسند که اهالی را به وحشت می‌اندازند و کودکان را با ابزار‌های برقی شکنجه و از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند. اهالی شیخ جراح، العیساویه، جبل المکبر، سلوان، طور، وادی الجوز و همه محله‌های قدس و حتی خیابان صلاح الدین از جنایات صهیونیست‌ها علیه عابران و اقدامات تروریستی آن‌ها در امان نیستند.

آقای نتانیاهو! آنکه درباره مسئله هسته‌ای ایران تصمیم می‌گیرد، ایران است

این نتانیاهوست که با این شیوه تلاش می‌کند فلسطینی‌ها را پس از ناامید کردن آن‌ها از جامعه بین‌الملل، کوچ دهد. نتانیاهو با اسرائیلی‌ها سخن گفت و از اعضای کنست درخواست کرد به دولت جدید رأی اعتماد ندهند، زیرا آن‌ها نمی‌توانند مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شوند، اما آیا نتانیاهو همچنان حکمرانی می‌کند؟ وی با حضور در جمع اعضای کنگره و بدون مراجعه به دولت آمریکا، به اوباما توهین کرد و از آنان خواست با امضای توافقنامه هسته‌ای با ایران و اوباما مخالفت کنند که این اقدام به مثابه مداخله در امور آمریکا بود، اما او شکست خورد، زیرا اوباما با وتوی ویژه خود به عنوان رئیس جمهور تلاش نتانیاهو را ناکام گذاشت و توافقنامه با ایران را امضا کرد. او هم نتوانست کاری کند پس چرا مخالفان خود را به ناتوانی متهم می‌کند؟ البته این ماهیت استعمارگرانی است که گمان می‌کنند تصمیم گیرنده‌اند. آنکه درباره مسئله هسته‌ای ایران تصمیم می‌گیرد، ایران است آقای نتانیاهو! ایران بار‌ها اعلام کرده به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و اگر می‌خواست می‌توانست این سلاح را در اختیار داشته باشد، اما از لحاظ اسلامی این اقدام را جنایتی می‌داند که خداوند آن را حرام کرده است.

نتانیاهو دولت جدید را به ناتوانی در حفظ اسرائیل متهم می‌کند، اما آیا او توانست چنین کاری را بکند؟ جدای از خودشیفتگی و عقده‌های روانی نتانیاهو، تاریخ ثابت می‌کند وی بزرگترین شکست‌ها را در تاریخ اسرائیل به ثبت رسانده است. حزب‌الله و غزه بار‌ها اسرائیل را شکست داده‌اند و مقاومت نیز او را شکست داده است. وی تنها زمانی توانست اوضاع را آرام کند که خواستار دوستی با تشکیلات خودگردان فلسطین و شریک این تشکیلات و دستگاه اطلاعاتی آن شد و با آن هماهنگی امنیتی کرد. طبق هماهنگی‌های نتانیاهو با تشکیلات خودگردان فلسطین، این تشکیلات از اسرائیل پشتیبانی کرد و وقتی به این هماهنگی امنیتی پایان داد، اسرائیل و نتانیاهو در برابر مقاومت ملت فلسطین (هیچ سپر دفاعی) نداشتند.

نتانیاهو مبتلا به سرطان نژادپرستی است

او می‌گوید این دولت نخواهد توانست مانع از (الحاق) بیشتر مناطق النقب شود، چرا؟ چون تو این منطقه را غصب کرده‌ای و سیاست عمل انجام شده را درباره آن اعمال کرده‌ای و همانطور که تو خود گفتی صلح و همه چیز را می‌توان با قدرت تحمیل کرد. صلح با امارات و بحرین هم با اعمال قدرت ممکن شد و انسان‌های حقیری که بر این کشور‌ها حکومت می‌کنند، خود را به نشنیدن زدند، اما تو این حرف را زدی و تصویر و صدای تو، یعنی همان سرطانی که باید ریشه‌کن شود، هم ثبت شده است. گوشت و خون نتانیاهو با نژادپرستی آمیخته است و فراتر از این او مبتلا به سرطان نژادپرستی است و کشتن عرب‌ها را ماموریت خود می‌داند، همانطور که هر کودکی که در اسرائیل بزرگ می‌شود تنها به کشتن عرب‌ها فکر می‌کند.

اما به همه نژادپرستان خونخوار مژده کلوخه‌های جهنمی را می‌دهم. بنیامین نتانیاهو به زودی به مرحله‌ای می‌رسد که نرون به آن رسید و رم را به آتش کشید. نتانیاهو مانعی نمی‌بیند برای بقای خود در رأس قدرت، صدهزار اسرائیلی را قربانی کند و عدالت و اصول قانونی را در این راه پنهان کند. او فاسد و مفسد و مرد مافیا و باندی است که اعضای آن او، ساره و برادرانش و دیگرانند. همه این‌ها برای این است که او حاکم اسرائیل بماند.

شاید نتانیاهو حق دارد دوستان و همنشینان خود را خطاب قرار دهد، زیرا مخاطب او طرفداران و مخالفانش در اسرائیل هستند، اما دنیا خلأ را نمی‌پذیرد و خلأ یا باید با خون پر شود یا با هوا. ملت فلسطین استواری، ریشه‌دار بودن، قدرت خود برای قیام، زندگی دوباره، مقابله با اشغالگران و اخراج آنان از فلسطین را در طول تاریخ نه تنها به نتانیاهو بلکه به دیگران هم اثبات کرده است.

نتانیاهو با نادانی شدید خود گمان می‌کند صهیونیست‌ها اولین کسانی هستند که این سرزمین را مطالبه کرده‌اند، اما او فراموش کرده صلیبی‌ها نیز چنین ادعایی داشتند و پادشاهی‌هایی در قدس و الکرک تاسیس کردند و هر اشغالگر و تجاوزگری می‌گفت این زمین من است و خداوند آن را به من ارزانی کرده است. سرانجام همه اشغالگران پابرهنه از دریای یافا خارج شدند.

ادعای مالکیت صهیونیست‌ها درباره فلسطین خنده دار است همانطور که ریکاردوس پادشاه فرانسه و پادشاه مالت که حضرت مسیح (ع) در سرزمین آن‌ها متولد شده بود، چنین ادعایی داشت. نتانیاهو باید تاریخ بخواند. بله مسیح فلسطینی است و در خاک فلسطین متولد شد و حق، عدالت، صلح و تمدن را با خود آورد، اما خواستار قتل و آدم‌کشی نبود.

در پایان این مطلب خطاب به اشغالگران امده است: به زبان منطق با شما سخن می‌گوییم و می‌توانیم دروغ شما را بر ملا کنیم، اما شما گوش خود را بر حقیقت بسته‌اید. خواهیم دید وقتی برق شمشیر‌ها به گردن شما برسد خواهیم دید چه خواهید کرد و چه خواهید گفت. بیاندیشید، زیرا برق شمیشیر‌ها در راه است و به زودی به گردن‌هایتان نزدیک خواهد شد.