۰ نفر

وزارت خارجه سوریه ادعای بلینکن درباره جولان را رد کرد

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۴
کد خبر: 534900
وزارت خارجه سوریه ادعای بلینکن درباره جولان را رد کرد

یک منبع در وزارت خارجه روسیه ضمن رد کردن سخنان بلینکن اعلام کرد جولان هویتی عربی و سوری دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع در وزارت خارجه سوریه ادعا‌های «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص «جولان اشغالی» را رد کرد و علت این ادعا‌ها را حمایت بی چون و چرای آمریکا از اشغالگری‌ها و دشمنی‌های رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ این منبع در وزارت خارجه سوریه افزود: جولان هویتی عربی و سوری دارد و با این هویت باقی خواهد ماند این موضوعی است که در صحنه بین‌الملل با رد قطعنامه الحاق جولان به اسرائیل مورد تأکید قرار گرفته است.

او در ادامه تاکید کرد: مبارزه سوریه برای باز گرداندن اراضی اشغالی خود در جولان با تمام راه‌ها و گزینه‌های موجود، حق مشروعی است که تمام قوانین و منشور‌های بین المللی به سوریه داده است.

این منبع سوری که نخواست نامش نیز فاش شود در آخر گفت: یاوه گویی‌های مقامات آمریکایی نمی‌تواند، به این حق و یا تأکید بر پافشاری سوریه در حمایت از حقوق مشروع خود لطمه و آسیب بزند.

آنتونی بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان در سخنانی گفته بود: از نظر عملی تصور می‌کنم سیطره بر بلندی‌های جولان در این شرایط برای امنیت اسرائیل اهمیت دارد، پرسش‌های حقوقی چیز دیگری است که با گذشت زمان در صورت تغییر اوضاع در سوریه آن را بررسی می‌کنیم، ولی به هر حال با چنین شرایطی فاصله زیادی داریم.