۰ نفر

سنتکام: تا ماه سپتامبر، روند خروج از افغانستان را تکمیل می‌ کنیم

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱:۱۵
کد خبر: 534295
سنتکام: تا ماه سپتامبر، روند خروج از افغانستان را تکمیل می‌ کنیم

رییس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از تکمیل روند خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان تا ماه سپتامبر خبر داد.

به گزارش الجزیره، «ژنرال فرانک مک کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام اعلام کرد آمریکا حدود نیمی از روند خروجش از افغانستان را تکمیل کرده و همچنان در حال انجام این روند تا ضرب الاجل ۱۱ سپتامبر به منظور خروج از این کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ماه‌های اتی برای آینده افغانستان حیاتی خواهد بود. او از دولت افغانستان و طالبان نیز خواست تا مذاکراتی را که دیر زمانی است در دوحه متوقف شده اند، از سر گیرند.

مک کنزی در تماس با خبرنگاران مستقر در خاورمیانه تصریح کرد: ما نیمی از روند کل بازگشت را تکمیل کرده و تا ضرب الاجل ماه سپتامبر، برای تکمیل خروج کامل از افغانستان، این کار را به اتمام خواهیم رساند.

او همچنین تصریح کرد آمریکا سفارتخانه خود را در کابل را مادامی که دولت افغانستان خواستار آن باشد، حفظ خواهد کرد. مک کنزی بار دیگر بر تعهد پنتاگون به ادامه حمایت از نیرو‌های امنیتی افغانستان و نیز انجام عملیات‌های ضد تروریستی تأکید کرد.

گفتنی است جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در ماه آوریل اعلام کرده بود تمامی سربازان آمریکایی را تا تاریخ ۱۱ سپتامبر – بیستمین سالگرد واقعه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱- از افغانستان خارج خواهد کرد.

جو بایدن بخاطر ادامه دادن طرح دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا به منظور پایان بخشیدن به جنگ طولانی مدت آمریکا مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت. منتقدان می‌گویند خروج کامل آمریکا از افغانستان، چراغ سبزی به طالبان خواهد بود تا به دنبال تسلط کامل بر این کشور باشد.

آمریکا تا کنون بیش از ۲ تریلیون دلار در خصوص جنگ در افغانستان خرج کرده است.