۰ نفر

اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 533073
اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی شد

«اسحاق هرتزوگ» به جای رئوون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی شد. وی فرزند «حییم هرتزوگ» ششمین رئیس اسرائیل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پارلمان رژیم صهیونیستی  «اسحاق هرتزوگ» رهبر سابق حزب کار و رییس آژانس یهود را به جای رئوون ریولین رییس کنونی رژیم صهیونیستی که دوره هفت  ساله وی به پایان رسیده انتخاب کرد.

اسحاق هرتزوگ رییس آژانس جهانی یهود و میریام پیرتس فعال اجتماعی بر سر تصدی پست ریاست این رژیم با هم رقابت کردند که با شمارش آرا، هرتزوگ به ریاست این رژیم انتخاب شد.

برای اولین بار است که احزاب حاضر در کنست کسی را برای ریاست رژیم صهیونیستی کاندید نکردند، چرا که معمولا این احزاب از جمله حزب حاکم لیکود یکی از اعضای خود را برای این سمت کاندید می‌کرد.

ریولین تا 9 جولای ریاست رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد و پس از آن رییس جدید رسما جانشین او خواهد شد.

«اسحاق هرتزوگ» کیست؟

«اسحاق هرتزوگ»، متولد 22 سپتامبر 1960،  سیاستمدار و وکیل اسرائیلی ایرلندی تبار، نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، رهبر حزب کار و رهبر مخالفان اسرائیل است.

وی اکنون ریاست سازمان غیردولتی «یهودیان برای اسرائیل» را بر عهده دارد، پیشتر وزیر رفاه و خدمات اجتماعی، وزیر امور یهودیان خارج از اسرائیل، ، وزیر مسکن و ساختمان و وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی بوده است. 

وی فرزند «حییم هرتزوگ» ششمین رییس اسرائیل و نوه حاخام «اسحاق هالوی هرتزوگ» است.  او در تل‌آویو به دنیا آمد و در رشته حقوق در دانشگاه تل‌آویو و دانشگاه کورنل تحصیل کرد.