۰ نفر

برای تقویت روابط تجاری با امارات؛

رژیم صهیونیستی مسئول روابط تجاری در ابوظبی تعیین می‌کند

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۹
کد خبر: 532892
رژیم صهیونیستی مسئول روابط تجاری در ابوظبی تعیین می‌کند

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی قصد دارد در تابستان آینده وابسته اقتصادی جدیدی را در ابوظبی تعیین کند که مسئول روابط تجاری خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سایت "واینت" رژیم صهیونیستی گزارش داد، بخش اداره تجارت خارجی وزارت اقتصاد و صنعت این رژیم قصد دارد وابسته اقتصادی جدیدی در ابوظبی تعیین کند تا مسئولروابط تجاری بین تل‌آویو و ابوظبی باشد.

وابسته اقتصادی از سوی وزارت اقتصاد و صنعت مسئول تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین اسرائیل و امارات و نیز جذب سرمایه‌های خارجی از امارات و سوق دادن آنها به اقتصاد اسرائیل خواهد بود.

با تعیین این وابسته اقتصادی، آن به مجموعه وابسته‌های اقتصادی ملحق خواهد شد که مدیریت تجارت خارجی در وزارت اقتصاد و صنعت اداره می‌کند و در بیش از ۵۰ مرکز فعالیت‌های تجاری سراسر جهان فعالیت دارند.

وابسته اقتصادی ابوظبی عملا وابسته شماره ۴۵ خواهد بود و به وابسته‌های اقتصادی اضافه خواهد شد که آخرین آن در مانیل فیلیپین در سال گذشته میلادی تعیین شد.

انتظار می‌رود وابسته اقتصادی جدید در ابوظبی ابیعاد تامیر (۳۸) باشد که بخش سرمایه‌گذاری خارجی در وزارتخانه را اداره کرده و در چارچوب ماموریتش به دنبال شرکت‌هایی خواهد گشت که تمایل به سرمایه‌گذاری در اسرائیل دارند و به ارتباط آن‌ها با طرف‌های مربوطه در اسرائیل کمک خواهد کرد.

اشاره می‌شود تامیر مسئول تشکیل روابط بین Invest Israel و امارات با تمرکز بر تقویت همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تحقیقات و پیشبرد همکاری با دفتر سرمایه‌گذاری ابوظبی (ADIO) بوده است.

طبق گزارش اداره تجارت در وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی در اکتبر ۲۰۲۰ امکانات و همکاری اقتصادی بین اسرائیل و دولت امارات شامل مسائل مختلف از جمله تقویت روابط پروازی بین اسرائیل، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و شرق آسیا، واردات نفت، همکاری در زمینه انرژی، صادرات الماس، جذب سرمایه‌ها از صندوق‌های خصوصی و دولتی، همکاری در زمینه بهداشت و تجهیزات پزشکی، همکاری در مسائل آب، کشاورزی، همکاری الکترونیکی در زمینه دارایی و انرژی تجدیدپذیر و همکاری در دیگر مسائل بوده است.