۰ نفر

به بهانه سرکوب مردم؛

شورای اروپا تحریم‌ ها علیه سوریه را یکسال دیگر تمدید کرد

۶ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶
کد خبر: 531455
شورای اروپا تحریم‌ ها علیه سوریه را یکسال دیگر تمدید کرد

شورای اروپا تدابیر محدودکننده علیه دولت قانونی سوریه را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شورای اروپا روز پنج شنبه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را تا یکم ژوئن ۲۰۲۲ (به مدت یکسال دیگر) تمدید کرد.

این شورا همچنین اسامی پنج فرد متوفی را از فهرست تحریم‌های خود حذف کرد. این فهرست اکنون شامل ۲۸۳ نفر می‌شود که مشمول مسدود سازی دارایی و ممنوعیت سفر می‌شوند. افزون بر آن، ۷۰ نهاد دیگر که مشمول انسداد دارایی‌ها شدند، در این فهرست به چشم می‌خورند.

گفتنی است که تحریم‌های کنونی اتحادیه اروپا علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی و به بهانه سرکوب مردم توسط دولت قانونی «بشار اسد» وضع شده‌اند.

در این تحریم‌ها، شرکت‌ها و بازرگانان مهم و برجسته‌ای که به زعم مقامات اتحادیه اروپا از روابط خود با دولت سوریه و اقتصاد جنگ بهره می‌بردند، هدف قرار گرفتند.

سایر تدابیر محدودکننده‌ای که از سوی اتحادیه اروپا علیه سوریه وضع شد، عبارتند از: ممنوعیت بر واردات نفت، اعمال محدودیت بر برخی سرمایه‌گذاری‌ها، مسدود کردن دارائی‌های بانک مرکزی سوریه نزد اتحادیه اروپا و اعمال محدودیت بر صادرات تجهیزات و تکنولوژی‌هایی که ممکن است برای سرکوب داخلی، استراق سمع یا رهگیری تماسهای تلفنی و اینترنتی مورد استفاده قرار گیرند.